احمدی نژاد: مطالبات ملت ایران در سطح جهان گسترش یافته است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' در بازگشت از سفر دوره ای آمریكای لاتین در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: امروز ملت ها و نخبگان در كشورهای مختلف از جمله برزیل، ادبیات و آرمان ملت ایران را بیان می كنند و ملت ایران را به عنوان الگو و كانون مطالبات خود مورد توجه قرار می دهند.

رییس جمهوری با یادآوری دیدارهایی كه در حاشیه اجلاس ریو+20 در برزیل با مقامات مختلف از جمله دبیركل سازمان ملل داشت، اظهار داشت: مهم ترین دیدارهایی كه در حاشیه این اجلاس انجام شد، دیدار با بان كی مون دبیركل سازمان ملل بود كه در این دیدار، بخشی از مهم ترین مسایل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احمدی نژاد گفت: در دیدار با دبیركل سازمان ملل نگرانی های خود را نسبت به تحولات و آتش افروزی ها در منطقه بیان كردیم و اعلام كردیم كه آماده ایم از هر طرحی برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه حمایت كنیم.

رییس جمهوری همچنین درباره نشست های خود با رسانه ها و نخبگان برزیلی افزود: در این نشست ها درباره مهم ترین موضوعات مختلف جهانی به طور مفصل صحبت شد.

احمدی نژاد درباره حضور خود در اجلاس ریو +20 ، آن را یك نشست بین المللی بسیار مهم توصیف كرد و گفت: برخی غربی ها پیشنهادی مطرح كرده بودند كه مجموعه ای ایجاد شود تا از طریق این مجموعه، شیوه های زندگی مدنظر خود را به ملت های جهان دیكته كنند.

وی افزود: با هوشیاری كشورهای گروه 77 و كشورهای مستقل و همچنین تلاش كشور برزیل به عنوان میزبان این اجلاس و یكی از مخالفان شیوه زندگی مدنظر غربی ها، این شیوه غربی در حاشیه قرار گرفت و دولت برزیل خیلی خوب توانست اجلاس را در جهت مخالفت با پیشنهاد غربی ها مدیریت كند.

احمدی نژاد گفت: برخی دولت های غربی از برگزاری این اجلاس چندان دل خوشی نداشتند و آن را بایكوت كردند.

وی درباره سفر خود به دو كشور بولیوی و ونزوئلا نیز گفت: بولیوی و ونزوئلا دو كشور انقلابی و ایستاده در برابر استكبار جهانی هستند كه روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

رییس جمهوری با بیان این كه ایران پروژه های گوناگون اقتصادی، صنعتی، فناوری و بهداشتی در ونزوئلا و برزیل دارد، گفت: در سفر به این دو كشور این پروژه ها را بار دیگر مرور كردیم.

احمدی نژاد با اشاره به پروژه احداث مسكن توسط شركت های ایرانی در ونزوئلا گفت: این پروژه یكی از پروژه های بزرگ و ماندگار در ونزوئلا خواهد بود.

وی اظهار داشت: شركت های ایرانی كارخانه های زیادی را در ونزوئلا و بولیوی احداث كردند یا در دست احداث دارند كه در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری درباره سفر به بولیوی نیز گفت: در سفر به این كشور، همكاری های دو جانبه در زمینه های گوناگون از جمله انرژی و نفت و گاز را بار دیگر مورد بررسی قرار دادیم و گفت و گوهایی نیز در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی داشتیم.

سیام**1723**9132**1572





:: برچسب‌ها: عشق , برلین , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: