دانشگاه تهران باز هم شاگرد اول دانشگاه‌های ایران شد
نوشته شده توسط : chudae

رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران

در ایران، نتایج رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی اعلام شده. پنج دانشگاه اول همگی در تهران هستند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

بر اساس تازه‌ترین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران، دانشگاه تهران در سال گذشته خورشیدی، برای دومین سال متوالی رتبه اول دانشگاه‌های این کشور را کسب کرده است.

بر اساس رتبه‌بندی که موسسه‌ای پژوهشی وابسته به دولت ایران است، دانشگاه تهران با صد امتیاز رتبه اول و دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را کسب کرده‌اند.

در همین رابطه، جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری روز شنبه ۳ تیر،( ۲۳ ژوئن) به خبرگزاری مهر گفت که در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از پنج معیار کلی پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی استفاده شده است.

دانشگاه تهران برای دومین سال متوالی رتبه اول را در میان موسسات آموزش عالی ایران کسب کرده است

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، شهید بهشتی تهران و دانشگاه تبریز به ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را کسب کرده‌اند.

در این میان دانشگاه تربیت معلم تهران که در سال ۱۳۸۹ رتبه ۱۹ این جدول بوده، سال گذشته به رتبه ۲۶ تنزل کرده است.

همچنین بر اساس این رتبه‌بندی، از ۳۰ دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند، "دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران" با کسب ۶۱/۵۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در رتبه اول قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه پزشکی شهید بهشتی تهران، دانشگاه پزشکی اصفهان ، تبریز و مشهد به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم قرار گرفته‌اند.

آقای مهراد همچنین گفت که بخش اطلاعات مربوط به تولیدات علمی دانشگاه‌ها فقط توسط کارشناسان و اعضای هیات علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از پایگاه پژوهشی "تامسون رویترز" استخراج می‌شود و تعداد و کیفیت و میزان تاثیرگذاری مقالات از نکات مهم این رتبه‌بندی است.

به گفته آقای مهراد قرار بوده این نتایج پیش از پایان سال ۱۳۹۰ منتشر شود اما به دلیل تاخیر در ارسال اطلاعات به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این کار با تاخیر انجام شده است.

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان که توسط موسسه تایمز در اکتبر سال ۲۰۱۱ منتشر شد، برای اولین بار، دانشگاه صنعتی شریف ایران در رتبه‌های بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ دانشگاه‌ برتر جهان قرار گرفت.





:: برچسب‌ها: طبیعت , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: