دیپلمات سنگاپوری به وزارت خارجه مالزی فراخوانده شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'استار' مالزی، 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی گفت: این مقام سنگاپوری برای توضیح درباره حضور دیپلمات های سنگاپوری در اعتراضات گروه 'برسی 3' به وزارت امور خارجه فراخوانده شده است.

گروه 'برسی' موسوم به پاك، كه خواستار انجام اصلاحاتی در قوانین و ساز و كارهای انتخاباتی مالزی است، از سال 2007 تاكنون سه راهیپمایی اعتراضی برگزار كرده است، كه آخرین راهپیمایی این گروه در تاریخ 28 آوریل (9 اردیبهشت) سال 91 برگزار شد.

وزیر امور خارجه مالزی با بیان اینكه حضور دیپلمات های سنگاپوری در اعتراضات این كشور نامناسب بوده است، افزود: دیپلمات های این كشور باید در مواردی كه برای كشور میزبان حساسیت دارد، بیشتر مراقب باشند.

كمیساریای عالی سنگاپور نیز با بیان اینكه حضور این دیپلمات ها جنبه شخصی داشته است، گفت: ماموریتی از طرف مقامات رسمی به آنان واگذار نشده بود.

وی همچنین تصریح كرد: دیپلمات های حاضر در این اعتراضات قصد حمایت از معترضان را كه خواستار برگزاری انتخابات سالم و عادلانه بوده اند را نداشته اند.

عنیفه امان خطاب به این مقام سنگاپوری گفت: وزارت امور خارجه مالزی با دیپلمات هایی كه برخلاف هنجارهای عنوان شده در كنوانسیون 1961 ژنو در مورد روابط دیپلماتیك و همچنین قوانین مالزی عمل كنند با قاطعیت برخورد می كند.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه سنگاپور در بیانیه ای اعلام كرد كه دیپلمات های حاضر در اعتراضات 'برسی 3' ناظران بیطرفی بوده اند كه در حال انجام وظایف حرفه ای و طبیعی خود بوده اند.

وزارت امور خارجه مالزی پیش از این اعلام كرده بود گزارش هایی در اختیار وزارت خارجه این كشور قرار گرفته است كه نشان می دهد برخی از سیاستمداران خارجی مقیم مالزی ، در تظاهرات خیابانی ماه آوریل مخالفان دولت شركت داشته اند.

عنیفه امان همچنین مشاركت سیاستمداران با هر بهانه ای از قبیل جمع آوری اطلاعات یا هر دلیل دیگری را یك اقدام نامناسب عنوان كرده بود.

وزیر امور خارجه مالزی با ابراز نگرانی از این موضوع اعلام كرده بود كه این قبیل اقدامات ممكن است باعث ایجاد چهره نامناسب و منفی از اعتراضات شود. به ویژه اینكه احتمال وقوع هر حادثه ای برای سیاستمداران در این اعتراضات محتمل است.

آساق **335/





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: