مشتركات فراوان كرمانشاه و اقلیم كردستان عراق زمینه خوبی را برای گسترش همكاری فراهم كرده است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سید 'دادوش هاشمی' در این دیدار كه شامگاه شنبه در استانداری كرمانشاه صورت گرفت؛ با اشاره به انجام اقدامات لازم در مرز پرویزخان قصرشیرین افزود: در این مرز كارها با سرعت خوبی در حال انجام است و قصد داریم كه این مرز را به یك مرز توسعه یافته تبدیل نماییم.

وی اظهار داشت: روند اجرایی پل های اول و دوم مسیر پرویزخان به سلیمانیه عراق به اتمام رسیده و پل سوم نیز تا یك ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: ما نسبت به اجرای مفاد تفاهم نامه ها كه در دو سال گذشته بین كرمانشاه و سلیمانیه منعقد شده با جدیت تمام پایبند هستیم و از طرف مقابل هم انتظار داریم كه در این زمینه كوشا باشند.

استاندار كرمانشاه گفت: كارها در مرزهای كرمانشاه و سلیمانیه باید به موازات یكدیگر پیش بروند تا زمینه مناسبی برای تردد در مرز مشترك دو استان ایجاد شود و كرمانشاه این آمادگی را دارد كه در اجرای پروژه های مرزی با سلیمانیه همكاری و مشاركت داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات در حال انجام برای ساماندهی مرز شوشمی در شهرستان پاوه گفت: روند مطالعات ساماندهی این مرز به اتمام رسیده و هم اكنون كارهای مربوط به تسطیح و احداث آن در حال انجام است.

استاندار كرمانشاه افزود: برای افزایش میزان سطح صادرات كرمانشاه به عراق به دنبال رسمی شدن این مرز هستیم و كار ساماندهی آن را با جدیت پیگیری می كنیم.

هاشمی همچنین با اشاره به وجود مشتركات كرمانشاه با كردهای شمال عراق گفت: در نظر داریم جشنواره فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با محوریت كرمانشاه را در استان اربیل عراق برگزار كنیم و در این ارتباط پیگیری های لازم را با وزارتخانه های مرتبط انجام خواهیم داد.

وی گفت: باید مشتركات موجود بین كرمانشاه با استانهای سلیمانیه و اربیل عراق را تقویت كنیم لذا قصد داریم كه این جشنواره را در نوروز سال آینده در اربیل عراق برگزار نماییم .

در ادامه این جلسه استانداران سلیمانیه و اربیل عراق نیز گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی با كرمانشاه را جزء اولویت های كاری خود عنوان كردند.

'بهروز محمد صالح ' استاندار سلیمانیه در این دیدار گفت: ما نیز با جدیت تمام اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه ها با استان كرمانشاه را دنبال می كنیم.

567





:: برچسب‌ها: قدیمی , سقوط , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: