تحریم های نفتی علیه ایران ناكارآمد و غیرعملیاتی است
نوشته شده توسط : chudae

علیرضا منادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید توجه داشت كه غرب از تحریم های نفتی ایران بیشتر متضرر می‌ شود، چرا كه عملیاتی شدن تحریم‌های یاد شده موجب افزایش بهای خرید سوخت‌های فسیلی در بازارهای جهانی شده و در این مسیر ملت‌های غربی و امریكا به شدت آسیب خواهند دید.

وی گفت: البته در این میان كشورهایی نیز در جهان هستند كه تحریم ‌های نفتی غرب علیه ایران را جدی نمی‌گیرند كه برای مثال چین در ماه‌های اخیر واردات نفت خود را از ایران 24 درصد افزایش داد و یا ژاپن و هند كه بی ‌توجه به فشارهای آمریكا همچنان از جمهوری اسلامی نفت می‌ خرند و هیچ مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

منادی ادامه داد: گرچه برخی كشورهای اروپایی به ظاهر واردات نفت از ایران را قطع كردند، اما به طور غیرمستقیم به این كار ادامه می ‌دهند، چون بر عواقب منفی و جبران ناپذیر چشم‌ پوشی از نفت ایران آگاه هستند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در غرب، افزود: در حال حاضر این كشورها از جمله یونان، اسپانیا ، آلمان و ایتالیا به شدت در معرض تهدید از نظر اقتصادی و به تبع ان سیاسی هستند كه این موضوع می تواند بر تجدیدنظر آنها در زمینه خرید نفت از ایران تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: اگر دیگر كشورها با حمایت قدرت‌ های مستكبر جهان در وضعیتی ناعادلانه اقدام به فروش نفت كنند، ایران نیز می تواند با استفاده از اهرم هایی غرب را از تحریم های خود پشیمان كند.

7236/587/245





:: برچسب‌ها: موزه , نیویورک , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: