پلیس بحرینژ به تظاهركنندگان مردم این كشور حمله كرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش جمعه شب خبرگزاری فرانسه، بر اثر مقابله نیروهای امنیتی بحرین با تظاهرات روز جمعه مخالفان در این كشور تعدادی از تظاهركنندگان زخمی شدند.

این گزارش حاكیست، نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق كردن تظاهرات جمعیت وفاق بحرین كه بزرگترین جنبش شیعه مخالف دولت این كشور بشمار می رود، از گلوله های پلاستیكی استفاده كرد كه بر اثر آن تعدادی از مسوولان این جمعیت زخمی شدند.

جمعیت وفاق با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام كرد كه نیروهای ویژه مبارزه با اغتشاش عصر جمعه به یك راهپیمائی مسالمت آمیزی كه جمعیت های سیاسی مخالف دولت خبر آن را داده بودند، حمله كرده و تظاهركنندگان را با گازهای أشك آور وگلوله های پلاستیكی و نیز با بمب های صوتی مورد تهاجم قرار دادند.

این جمعیت همچنین از زخمی شدن تعدادی ازتظاهركنندگان از جمله 'محمدجعفرالموالی' كه از 'شیخ علی السلمان' دبیر كل این جمعیت محافظت می كرد، خبر داد.

در جریان این تظاهرات شیخ علی السلمان مورد اصابت یك گلوله در كمر قرار گرفت، همچنین براثر شلیك نیروهای پلیس بحرین، گلوله ای به گردن 'حسن المرزوق' معاون دبیركل جمعیت وفاق اسلامی اصابت كرد.

وزارت كشور بحرین پنجشنبه شب اعلام كرد كه این وزارتخانه با درخواست انجام تظاهرات توسط جمعیت وفاق مخالفت كرده است.

وزارت كشور بحرین به این دلیل كه تظاهرات یاد شده امنیت كشور ومنافع مردم را در معرض تهدید قرار می داد، با انجام این تظاهرات مخالفت كرده است.

برپائی تظاهرات خودجوش شیعیان بحرین پیرامون منامه پس از اینكه دولت بحرین در ماه مارس سال گذشته اقدام به سركوب تظاهرات مردمی در أعتراض به ورود نیروهای نظامی كشورهای عضو شورای همكاری به بحرین كردند، روز به روز در حال افزایش است.

سازمان عفو بین الملل در این رابطه اعلام كرد كه از تاریخ شروع تظاهرات در بحرین در فوریه سال 2011 دستكم 60 تن كشته شدند.

مترجمام**1482**136**





:: برچسب‌ها: باند , بارسلونا , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: