پایان مرحله گروهی یورو 2012؛ صعود بزرگان، وداع میزبانان
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، مرحله گروهی چهاردهمین دوره جام ملت های اروپا (یورو 2012) در حالی به پایان رسید كه تیم ملی اوكراین كه یكی از میزبانان این دوره به شمار می رفت در شهر دونتسك مغلوب انگلستان شد تا دست در دست لهستان دیگر میزبان این پیكارها وداع زودهنگامی با جام چهاردهم داشته باشد.

از ابتدای این مسابقات نیز هیچ كارشناسی به موفقیت چشمگیر لهستان و اوكراین امید نداشت اما از آنان انتظار می رفت تا از امتیاز میزبانی استفاده كنند و عملكرد بهتری را از خود برجای بگذارند.

لهستان در گروه نخست این پیكارها تنها به دو تساوی دست یافت تا عملكرد نا امید كننده ای داشته باشد و اوكراین نیز در گروه چهارم پس از برتری 2 بر یك برابر سوئد، متحمل شكست برابر فرانسه و انگلیس شد تا راهی به جمع هشت تیم صعود كننده پیدا نكند.

با این وجود اوكراینی ها عملكرد بهتری نسبت به لهستان داشتند و حتی در دیدار با انگلستان نیز نمایش نسبتا خوبی داشتند و اگر اشتباه تیم داوری نبود و گل سالم انها پذیرفته می شد، شاید خود را در مرحله یك چهارم نهایی می دیدند.

بدون تردید بزرگترین ناكام این دوره از مسابقات تیم ملی هلند دارنده 3 عنوان نایب قهرمانی جهان و قهرمان سال 1988 اروپا است كه با قبول 3 شكست بدترین عملكرد تاریخ خود را در جام ملت های اروپا برجای گذاشت.

به واقع نارنجی پوشان هیچ نشانی از تیم هجومی و یكدست سال های قبل خود نداشتند و برابر تمامی حریفان سر تسلیم فرود آوردند.

بدشانس ترین تیم مرحله گروهی نیز كرواسی نام گرفت كه با وجود ارائه بازی های زیبا و تماشاگر پسند و كسب چهار امتیاز نتوانست به مرحله حذفی صعود كند تا تماشاگران پرشور این تیم با ناراحتی به كشورشان بازگردند.

البته باید روسیه را هم یكی از تیم های كم اقبال دانست كه با وجود برتری خیره كننده چهار بر یك در دیدار نخست برابر جمهوری چك در نهایت نتوانست به مرحله حذفی صعود كند تا شاگردان 'دیك ادووكات' با وجود ارائه فوتبالی زیبا و روان خیلی زود به مسكو بازگردند.

یكی از نكات مثبت این دوره از مسابقات صعود تیم های نامدار بود كه خود را به جمع تیم های صعود كننده رساندند. آلمان، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس تیم های صاحب سبك و عنوان دار اروپا به همراه یونان و جمهوری چك جواز حضور در مرحله یك چهارم نهایی را كسب كردند.

هرچند در مرحله گروهی این مسابقات شاهد دیدارهای زیبا و سطح بالایی نبودیم اما با حضور تیم های مطرح در مرحله یك چهارم نهایی باید در انتظار دیدارهای زیبا و نفس گیر برای مشخص شدن چهار تیم نهایی باشیم.

لهستان، روسیه، دانمارك، هلند، كرواسی، جمهوری ایرلند، اوكراین و سوئد نیز تیم های ناكام جام چهاردهم بودند.

برنامه مرحله یك چهارم نهایی:

* پنجشنبه اول تیرماه:

جمهوری چك با پرتغال

* جمعه دوم تیرماه:

یونان با آلمان

* شنبه سوم تیرماه:

اسپانیا با فرانسه

* یكشنبه چهارم تیرماه:

ایتالیا با انگلیس

ورزشی**3783**1553





:: برچسب‌ها: دختر , فلوریدا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: