شاید 'پرسپولیس رویایی' به متسو برسد
نوشته شده توسط : chudae
مصطفی دنیزلی

مصطفی دنیزلی با امیدهای فراوانی به پرسپولیس پیوست ولی نتوانست انتظار هواداران این تیم را برآورده کند.

«برونو متسو» بامداد روز سه شنبه وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد تا شاید به جای مصطفی دنیزلی بر صندلی مربی‌گری پرسپولیس، تیم پرطرفدار پایتخت ایران بنشیند.
باشگاه پرسپولیس امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد، ۱۹ ژوئن) در اطلاعیه ای که در وب سایت رسمی این باشگاه منتشر شد درباره وضعیت سرمربی این تیم گفته است: «مصطفی دنیزلی و محمد رویانیان طی جلسه‌ای که روزهای آینده خواهند داشت در مورد همکاری دوجانبه تصمیم گیری‌های لازم را خواهند داشت و تصمیم نهایی و قطعی منوط به برگزاری این جلسه است.»

اما در ادامه، بیانیه باشگاه، پرسپولیسی‌ها را برای خداحافظی با دنیزلی شصت و دو ساله آماده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: "باشگاه پرسپولیس با توجه به شرایط حساس خود نباید در مورد سرمربی غافلگیر شود و لذا با تعدادی از مربیانی که می‌توانند در آینده به این باشگاه کمک کنند از جمله "برونو متسو" مذاکراتی انجام گرفته است."

با توجه حرف‌های ضد و نقیضی که در مورد ادامه کار مربی ترکیه‌ای پرسپولیس تاکنون مطرح شده، برخی از محافل ورزشی در تهران ادامه کار دنیزلی با پرسپولیس را منتفی می‌دانند.

پاس رویایی لیگ پنجم

مصطفی دنیزلی اولین بار سال ۱۳۸۳ به ایران آمد، در میانه چهارمین دوره لیگ برتر. در آن زمان پاس به دنبال جایگزینی مناسب برای مجید جلالی بود. دنیزلی که پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های کره‌ای و ژاپنی داشت، پاس را انتخاب کرد. او با تیمی که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می‌شد، لیگ را در جایگاه ششم به پایان برد.

فصل بعد، پاس مصطفی دنیزلی در رقابتی تنگاتنگ با استقلال نایب قهرمان شد.

اختلاف‌های مربی سابق فنرباغچه و گالاتاسرای با مدیریت وقت پاس باعث شد، دنیزلی از پاس جدا شود و به ترکیه برگردد.

پرسپولیس پس از ماجرای اخراج عجیب و غریب آری هان، دنیزلی را برای بار دوم به ایران آورد. سرخ‌های پایتخت با هدایت دنیزلی زیبا بازی می‌کردند ولی نمی‌توانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند، تیم پرسپولیس در آن فصل نتوانست نتیجه دلخواه را کسب کند و مصطفی دنیزلی دوباره تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

تلاش برای تکرار خاطره

دومین دوره حضور دنیزلی در پرسپولیس در فصل گذشته بود که سرخ پوشان نتایج ضعیفی می‌گرفتند. وقتی محمد رویانیان که تجربه‌ای در حوزه مدیریت ورزشی نداشت بعنوان مدیر عامل پرسپولیس منصوب شد، به اعتراف خودش «حرف طرفداران» پرسپولیس را گوش کرد و مربی محبوب پرسپولیسی‌ها را دوباره به تهران آورد و دنیزلی در نیم فصل جایگزین حمید استیلی شد.

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال تهران بازگشت دوباره دنیزلی را در نیم فصل لیگ دهم به پرسپولیس اشتباه ارزیابی کرد و گفت: "بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در آن مقطع اشتباه بود، زیرا مشکل پرسپولیس با حضور دنیزلی و امثال او حل شدنی نیست و مربیان بزرگ در زمان کم حضورشان چیز زیادی به فوتبال ما اضافه نمی‌کنند. دنیزلی گزینه بدی برای پرسپولیس نبود، ولی بازی زیبا یک بحث است و نتیجه گرفتن بحثی دیگر."

پرسپولیسی‌ها تا اینجا با دنیزلی موفق به کسب جام نشده‌اند ولی بازی روان و تهاجمی این تیم در ششمین لیگ بر‌تر ایران در خاطر هواداران پرسپولیس مانده بود.

شاید خاطرات خوب تماشاگران از بازی این تیم باعث شد، مربی ترک به دعوت مسوولان باشگاه پرسپولیس دوباره پاسخ مثبت دهد. دنیزلی مسوولیت تیمی را پذیرفت که هیچ نقشی در خرید بازیکنانش نداشت و شاید این آغاز مشکلات پرسپولیس بود.

پرواز بدون بازگشت به استانبول

به گفته برخی محافل ورزشی در تهران بعد از باخت سه بر صفر پرسپولیس در مقابل الغرافه قطر، وقتی مصطفی دنیزلی تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کرد، لیست اخراجی‌ها و خرید‌های فصل آینده را به باشگاه داده بود و "لیست اخراجی‌ها و خرید‌های تازه پرسپولیس ماحصل جلسه دنیزلی با محمد رویانیان بوده است."

به گفته همین منابع هیچ کس دقیقا نمی‌داند چه کسی این لیست را به رسانه‌ها می‌دهد، ولی صحبت با بازیکنان مختلف و قول مدیرعامل باشگاه برای تشکیل تیمی رویایی در فصل آینده، از نشانه‌های تغییر بنیادین در این تیم بود.

پرسپولیس در غیاب سر مربی، بازیکنان پر آوازه لیگ را یکی پس از دیگری به خدمت می‌گیرد و دنیزلی مرخصی را هفته به هفته تمدید می‌کند.

در دو سه هفته گذشته، شایعه‌ها و خبرهای فراوانی مبنی بر عدم بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در رسانه‌های ایران منتشر شده. خبر مذاکره او با بشیکیتاش ترکیه که بار اول در شبکه "ام تی وی" منتشر شد، بسیاری از هواداران را متعجب کرد و امید‌ها به بازگشت او را کم رنگ.

در حالیکه مدیر عامل پرسپولیس با اضافه کردن حداقل هفت بازیکن تیم رویایی اش را کامل می کند، خبری از هدایت کننده کشتی قرمز‌ها نیست.

محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی ایران، تغییر و تحولات گسترده در پرسپولیس را مطلوب نمی‌داند، با اینحال معتقد است : "این تیم با بازیکنانی که خریده روی کاغذ از شانس‌های قهرمانی است ولی جمع کردن و چفت کردن این تیم با یکدیگر سخت است، باید توجه کنیم که تا زمانی که تیم نتیجه بگیرد، همه چیز طبیعی است ولی اگر همین تیم نتیجه نگیرد، اوضاع متفاوت خواهد بود و احتمال اختلاف و حاشیه در این تیم هست»

احتمال بازگشت دنیزلی به پرسپولیس به گفته ناصر صادقی، مشاور دنیزلی ناچیز است.

او در گفتگویی با ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: "رویانیان خیلی تلاش کرد که دنیزلی را به پرسپولیس بازگرداند، اما در تماسی که این مربی با مدیرعامل پرسپولیس داشت، به او گفت که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی که احتمال دارد حل نشود، نمی‌تواند به ایران بازگردد و در واقع احتمال حضور دوباره‌اش در پرسپولیس ۱۰ درصد است."

پس از یک فصل پرتلاطم و پرتنش، شاید مصطفی دنیزلی دیگر به ایران باز نگردد و پرسپولیس "رویایی" به برونو متسو برسد.





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: