قاضی عسگر: تندروهای دینی خطری برای جامعه بشری هستند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین 'سید علی قاضی عسكر' كه به منظور شركت در سمینار منطقه‌ای حج و بیداری اسلامی به لبنان سفر كرده است، با 'بشاره راعی' رهبر مسیحیان لبنان ملاقات كرد.

در این ملاقات كه 'محمد رضا باقری' معاون بین‌الملل بعثه حج و 'غضنفر ركن‌آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند؛ نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی با تبیین دیدگاه اسلام نسبت به مسیحیان، اظهار داشت: بر اساس تعالیم دین مقدس اسلام، تقویت همزیستی مسالمت آمیز با پیروان سایر ادیان، وظیفه‌ای دینی به شمار می رود.

وی با بیان مشتركات اسلام و مسیحیت از جمله اهتمام به ارزش‌های اخلاقی، تقویت بنیان خانواده و حمایت از محرومان و مستضعفان، تصریح كرد ضروری است شخصیت‌های دینی مسلمان و مسیحی، در رایزنی‌های مستمر خود، راه‌های تحقق اهداف مشترك را بررسی كنند.

بشاره راعی رهبر مسیحیان لبنان نیز حفظ ارزش‌های انسانی و توسعه آن در جامعه بشری را وظیفه‌ای‌ الهی و دینی برشمرد و افزود: دین نه به عنوان عنصر نزاع و درگیری بلكه به معنای رابطه با خداوند و به دنبال آن محبت به خلق خداست.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش دارند با سوء استفاده از دین، نزاع و درگیری میان افراد جامعه بشری را ترویج كنند لذا وظیفه علمای دینی مسلمان و مسیحی آن است كه در برابر این تفكر و برداشت نادرست از دین، ایستادگی كنند.

رهبر مسیحیان لبنان ضمن ابراز تاسف از حوادث خونینی كه در كشورهای منطقه رخ می‌دهد، اظهار داشت: همواره تلاش می‌كنیم روابط خود با مسلمانان را تقویت كنیم و به جهانیان اعلام كنیم اسلام به معنای تروریسم نیست.

اجتمام*1429 ** 1569





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: