انس با قرآن و نهج البلاغه از ویژگی های بارز شهید چمران بود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی 'سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید دكتر مصطفی چمران با تقدیر از رشادتها،ایثارگریها و خدمات ارزنده شهید چمران، اظهار داشت: اگر امروز دور هم جمع شده و بزرگداشت شهید چمران گرفته شده باید گفت او نیازی به تعریف و تمجید ندارد بلكه هدف یادآوری یاد و خاطر و خدمات ارزنده این شهید عزیز به كشور است.

حسینی در ادامه به حضور پر خیر بركت شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان كرد: در آن ایام غربت و مظلومیت دفاع مقدس ،این سردار رشید توانست با نوآوری و خلاقیت دشمن را متوقف كند.

وی گفت: این شهید بزرگوار در علم و دانش و شمار متخصصین و دانشمندان كم نظیر و شخصیتی داشت كه درهمه رشته ها و عرصه ها از بهترین ها و الگو و نمونه ای بارز به شمار می آمد.

عضو كابینه دولت دهم خاطرنشان كرد: شهید چمران از استعداد و نبوغ خدادادی خود به بهترین وجه ممكن در همه زمینه‌ها استفاده كرد و پیشرفت‌های فراوان علمی او تنها به خاطر نبوغ او نبود بلكه پشتكار و تلاش زیادش نیز بسیار ستودنی است.

حسینی تصریح كرد: شهید چمران با تمام صلابت و جنگجویی كه در مقابل دشمنان داشت، هنگامی كه در مقابل یك كودك لبنانی قرار می‌گرفت با مهربانی و رأفت فراوان دست نوازش بر سر او می‌كشید و در واقع سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهید چمران چیزهایی را كه قول می داد حتما عمل می كرد و همیشه سخت ترین وظایف و كارها را متقبل می شد و همه آنها را به سرانجام نتیجه می رساند.

حسینی اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس كه گاهی اوقات امكان جنگ نظامی وجود نداشت،این شهید بزرگوار با ساخت ادوات ،تجهیزات ،پل و غیره توانست منشای بركات فراوانی در جنگ های نامنظم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با قرائت دشت نوشته ای از شهید چمران ،ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم در مسیری كه این شهید عزیزترسیم كرده گام برداشته و انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش تحویل نمائیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد،تمدن استاندار تهران و مهدی چمران از كتاب' زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی شهید چمران رونمایی شد.

بزرگداشت شهید مصطفی چمران سه شنبه شب با حضور 'سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مرتضی تمدن استاندار تهران،مهدی چمران و شماری از خاندان وی و جمعی از مسوولان فرهنگی در انجمن آثار و مفاخرفرهنگی كشور برگزار شد.

فراهنگ** 1355 **





:: برچسب‌ها: بریتانیا , کلیسا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: