لبنان خواهان گسترش همكاری ها وتجاری سازی محصولات كشاورزی با ایران شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از بیروت، 'محمد علی نیكبخت' معاون تحقیقات و برنامه ریزی وزیر جهاد كشاورزی ایران و هیات همراه روز دوشنبه با 'حسین حاج حسن' وزیر كشاورزی لبنان ملاقات كرد.

در این ملاقات كه 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، زمینه های همكاری دوجانبه در بخش آموزشی، مبادله تجاری محصولات كشاورزی و قرنطینه گیاهی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حاج حسن با اشاره به سفر چند هفته گذشته خود به تهران و ملاقات با وزیر جهاد كشاورزی ایران و كاظمی رئیس موسسه اتكا، خواستار تسریع در اجرای توافقات قبلی بویژه در زمینه مبادلات تجاری محصولات كشاورزی از جمله صادارت روغن زیتون و مركبات به ایران و واردات گندم، برنج و دیگر محصولات غذایی مورد احتیاج لبنان از ایران شد.

وزیر كشاورزی لبنان از پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش كادر فنی و تخصصی نیروی انسانی وزارت كشاورزی لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران به نیكی یاد كرد و خواستار تبادل تجربیات و ادامه این برنامه های آموزشی شد.

مهندس نیكبخت هم آمادگی كشورمان برای توسعه همكاری در بخش های مختلف كشاورزی با لبنان را مورد تاكید قرار داد و اشاره كرد كه موانع توسعه صادرات روغن زیتون لبنان به ایران را پیگیری خواهد كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت ( 24 لغایت 28 خرداد ماه جاری)، گفت: قرار است نمایشگاه اختصاصی استان مركزی اواخر آذر ماه سالجاری در بیروت برگزار شود.

وی پیشنهاد كرد: كارگاه آموزشی كشاورزی مورد نظر وزیر لبنانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود كه مورد موافقت اولیه طرف لبنانی قرار گرفت.

خاور**1030**1597





:: برچسب‌ها: نیویورک , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: