شهر مقدس قم درسالروز بعثت پیامبر اكرم (ص)غرق در نور و سرور شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا ، مردم قم با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اكرم (ص) را جشن گرفتند و این روز بزرگ را به یكدیگر تبریك گفتند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز به طرز باشكوهی چراغانی و آذین بندی شده و برنامه های جشن و سرور از شب گذشته دراین مكان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر كشور ترتیب یافته است.

همچنین مراسم جشن وسرور در بقاع متبركه امامزادگان قم نیز برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان پیامبر اكرم(ص) با شركت دراین مراسم باشكوه ، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به كامل‌كننده مكارم اخلاق نشان دادند.

كسبه و بازاریان قم نیز با نصب پرچم و آذین بندی مغازه‌های خود و برپایی مجالس جشن و پخش نقل وشیرینی خود را درجشن مبعث پیامبر بزرگ اسلام سهیم كردند.

دربیوت آیات عظام، دفتر مقام معظم رهبری، مساجد، تكایا وحسینیه‌های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار پیامبر اكرم (ص) را تبیین كردند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های جشن و سرور عشق و ارادت خالصانه خود را به پیامبر اكرم (ص) به نمایش گذاشتند.

مسجد مقدس جمكران كه این روزها با خیل عظیم زایران از سراسر كشور رو به روست نیز مراسم جشن و سرور ترتیب یافته و زایران با شركت در این آیین ها ، این عید بزرگ را به یكدیگر تبریك می گویند.

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرانی ( سوره علق) از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده شد و این چنین شد كه ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند،كه با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی به مردم برگزیده شد كه عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تكذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد.

نبی اكرم(ص) دعوت به توحید را نخست از خانواده خود شروع كردند و اولین كسانی كه به او ایمان آوردند، همسر ایشان خدیجه(س) و پسر عموی بزرگوارشان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) بودند و این دو تن پس از آن یاری بخش پیامبر(ص) در مسیر دشوار رسالت شدند.

حضرت علی(ع) پس از ایمان آوردن، به پیامبراكرم(ص) فرمودند: 'من بر فطرت یكتاپرستی متولد شدم و از دیگران به ایمان و هجرت سبقت گرفتم'.

حضرت خدیجه(س) در رابطه با بعثت رسول خدا(ص) به ایشان فرمود: 'به خدا قسم دیرزمانی است كه من در انتظار چنین روزی، به سر برده‌ام و امیدوار بودم كه روزی تو پیامبر خدا برای هدایت مردم شوی'.

550/ 1449





:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: