یك هفته باورزش ایران در میادین بین المللی
نوشته شده توسط : chudae

تیم ایران كه درنخستین دیداردر این رقابت ها، موفق شده بود با یك گل تیم ملی ازبكستان را در خانه شكست دهد، در برابر 100 هزار تماشاگر وطنی مقابل تیم قطر متوقف شد، اما با 4 امتیاز پس ازكره جنوبی در رده دوم گروه خود قرار گرفت.

** تیم ملی والیبال ایران با وجود شایستگی بسیار برای المپیكی شدن و حتی پیروزی 3 بر صفر در آخرین دیدار خود مقابل ژاپن میزبان رقابت های گزینشی المپیك 2012 لندن و یكی از قدرت های برتر آسیا، 14 امتیازی شد تا پس از صربستان و استرالیا در مكان سوم قرار گرفته و بخت حضور در المپیك را از دست بدهد.

در رقابت ها ملی پوشان والیبال ایران هر 3 قدرت سنتی والیبال آسیا یعنی ژاپن ، كره جنوبی و چین را شكست داد، پورتوریكو و ونزوئلا را هم مغلوب كرد، اما با شكست برابر صربستان و استرالیا نتوانست گام در المپیك بگذراند.

با این وجود باید قبول كرد كه والیبال ایران در روند نزدیگی به تیم های برتر جهان، مسیری سخت و دشوار را طی كرده و امروزه به عنوان یكی از قدرت های جدید والیبال قاره كهن و حتی جهان مطرح است .

** تیم فوتسال الف دانشجویان ایران با برتری مقابل تیم ب ایران به مقام قهرمانی نخستین دوره مسابقات فوتسال دانشجویان آسیا دست یافت.

در دیدار نهایی این مسابقات تیم الف با نتیجه 9 بر 6 بر تیم ب ایران را شكست داد و قهرمان شد.

** ملی پوشان تیم ملی وزنه برداری ایران درطول دو سال اخیر موفق به كسب 83 مدال رنگارنگ در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان و آسیا شده اند.

به طوریكه آمارها نشان می دهد، پولاد مردان ایران موفق به كسب 83 مدال(32 طلا، 33 نقره و 18 برنز)در رقابت های جهانی و آسیایی در كمتر از دو سال شده اند.

بهداد سلیمی قوی ترین مرد جهان در دو سال گذشته با كسب 11مدال طلا و دو نقره در صدر پر افتخارترین وزنه بردار ایران قرار دارد و كیانوش رستمی در دسته 85 كیلوگرم با كسب 8 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز و سعید محمدپور در دسته 94 كیلوگرم با كسب 5 مدال طلا، یك نقره و دو برنز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم ایستاده اند.

** تیم ملی شمشیربازی بانوان ایران در اسلحه سابر به مقام قهرمانی تورنمنت بین المللی گرجستان دست یافت.

بانوان شمشیربازی ایران در دیدار نهایی با میزبان این رقابت ها كه تیم اول گرجستان بود، موفق شدند به رغم حضور تماشاگران پرتعداد این كشور با نتیجه 45 بر 30 مقتدرانه به پیروزی برسند و عنوان قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص دهند

زنان شمشیربازایرانی در آخرین روز رقابت های بین المللی شمشیربازی در گرجستان موفق به كسب سه مدال دیگرشده ومجموع مدال های خود رابه شش مدال درپایان این مسابقات رساندند.

** تیم های كشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های بین المللی جام پیروزی تركیه كه در شهر گوش آداسی این كشور برگزار شد،قهرمان و نایب قهرمان شدند.

در رشته آزاد نوجوانان ایران با كسب 81 امتیاز روی سكوی نخست قرار گرفت و تیم های تركیه و قزاقستان به ترتیب با 70 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.

در رشته فرنگی نیز تیم ایران با كسب 72 امتیاز پس از تیم تركیه كه با 90 امتیاز به مقام قهرمانی رسیده بود، نایب قهرمان شد، تیم گرجستان هم با 58 امتیاز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

** تیم فوتبال ایرانیان مقیم اندونزی در سومین دوره مسابقات جام جهانی كوچك كه در مجموعه ورزشی بزرگ شهر جاكارتا برگزار شد، به مقام قهرمانی دست یافت.

در این سری از مسابقات كه 24 كشور جهان در آن شركت كرده بودند، تیم ایران تیم های آمریكا، فرانسه، دانمارك، هند ، كامرون ، اسپانیا و برزیل را شكست داده و با سنگاپور مساوی كند.

تیم ایران در فینال در ضربات پنالتی برزیل را مغلوب كرد و قهرمان شد.

** تیم دو و میدانی جوانان ایران با كسب 2 طلا، یك نقره و 4 برنز به كار خود در پانزدهمین دوره مسابقات جوانان آسیا در سریلانكا پایان داد.

** تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در یك دیدار دوستانه در شهر فلورانس ایتالیا موفق شد تیم ملی جوانان این كشور را با حساب 6 بر 2 شكست دهد.

نیمه نخست این دیدار 5 بر صفر به سود تیم ایران بود.

این تیم برای كسب آمادگی لازم یك اردوی تداركاتی و دیداری دوستانه در ایتالیا برگزار كرد و سپس برای شركت در رقابت های قهرمانی فوتبال زیر 22 سال آسیا راهی كوالالامپور پایتخت مالزی شد.

** تیم ملی بسكتبال ایران با گذشتن از سد اردون با نتیجه 75 بر 73 به مقام نایب قهرمانی مسابقات غرب آسیا دست یافت ،‌ تیم لبنان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

بسكتبالیست های ایران با این پیروزی ضمن انتقام شكست برابر اردن در مسابقات قهرمانی آسیا،جواز مسابقات كاپ آسیا را نیز به دست آوردند.

** تیم هندبال جوانان ایران كه در اردوی تداركاتی مجارستان به سر می برد، در دومین دیدار دوستانه خود با تیم جوانان این كشور با حساب 46 بر 36 مغلوب شد.

2 تیم این دیدار نخست به نتیجه 29 بر 29 دست یافته بودند.

این تیم برای حضور در مسابقه های هندبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جوانان جهان در قطر آماده می شود.

** سه شناگر ملی پوش ایران به فینال رقابت های بین المللی شنای جام آزاد تركیه راه یافتند. نتایج پایانی این رقابت ها پیگیری شود.

** سه داور ایرانی با موفقیت در كلاس داوری بین المللی واترپلو، مجوز قضاوت در مسابقات بین المللی این رشته را دریافت كردند.

این دوره كلاس زیر نظر فدراسیون جهانی شنا (فینا) برگزار شد كه حامد دایی تقی ، امیر آذرخش و محمد رضا محمدی موفق شدند این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوز قضاوت در 2 سال آینده رقابت های بین المللی شنا را به دست آورند.

** ملی پوشان شنای ایران دردومین روز از مسابقات شنای كاپ آزاد تركیه كه با شركت بیش از 300 شناگر از كشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در شهر استانبول این كشور برگزار می شود به یك مدال نقره ویك عنوان چهارمی دست یافتند.

1593





:: برچسب‌ها: سفید , خام , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: