هری ردنپ؛ پایان یک سال پر فراز و فرود
نوشته شده توسط : chudae
هری ردنپ و روی هاجسون

مدت‌ها در رسانه‌های انگلستان صحبت از سپردن سکان تیم ملی به هری ردنپ بود اما ماه گذشته روی هاجسون به این سمت گماشته شد

دوران چهارساله موفقیت آمیز اما پرحادثه مربیگری هری ردنپ در تاتنهام به سر آمد. او که این تیم را از قعر جدول بالا آورده، و به یکی از مدعیان لیگ برتر تبدیل کرده بود، یک سال مانده به پایان قراردادش از این باشگاه اخراج شد.

بعد از کناره‌گیری فابیو کاپلو، از ردنپ به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی انگلستان نام برده می شد و رسانه‌های این کشور انتخاب ردنپ را تقریبا تمام شده جلوه می‌دادند.

اما ماه گذشته ناگهان اخباری درباره احتمال سپرده شدن سکان هدایت تیم ملی انگلستان به روی هاجسون، سرمربی وقت وست برومویچ، مطرح شد و در کمتر از یک هفته فدراسیون فوتبال این کشور رسما این خبر را تایید کرد.

هری ردنپ

هری ردنپ که چهار فصل موفق را با تاتنهام پشت سر می گذراند، در عرض کمتر از چهار ماه از اوج محبوبیت به وضعیتی رسید که از این باشگاه اخراج شد

با وجود بی اعتنایی فدراسیون فوتبال انگلستان به خواست همگانی برای استخدام هری ردنپ، نشانه های افول بخت او زمانی بروز کرد که تاتنهام بعد از ماه‌ها درخشش در لیگ برتر، در مسیر باخت های پیاپی افتاد و نهایتا نتوانست فصل را مطابق انتظار به پایان برد.

شاید ردنپ بزرگ‌ترین خطا را زمانی مرتکب شد که ژانویه گذشته در کشاکش اتهامات مالیاتی خود در دادگاه اعتراف کرد که "نامرتب‌ترین فرد جهان است" و "توانایی درست نوشتن مثل یک بچه دو ساله را ندارد." ممکن است این اعترافات، و همچنین گمانه‌زنی ها درباره احتمال سپرده شدن سرمربیگری تیم ملی به او در محکوم نشدنش در دادگاه بی تاثیر نبوده باشد، اما قطعا تأثیر خوشایندی بر مالکان باشگاه تاتنهام نداشته است.

تاتنهام در چند هفته‌ای که ردنپ درگیر دادگاه بود، همچنان نتایج خوبی گرفت و باشگاه هم حمایت لازم را هم از او به عمل آورد.

اما رهایی ردنپ از دادگاه دقیقا مصادف شد با کناره‌گیری فابیو کاپلو از تیم ملی انگلستان، و آغازی شد بر افت شدید و غیرمنتظره تاتنهام در لیگ برتر.

تاتنهام که در زمان دادگاه ردنپ با ۱۰ امتیاز فاصله نسبت به تیم چهارم در مکان سوم جدول لیگ قرارداشت و به همراه دو تیم منچستری برای قهرمانی تلاش می‌کرد، با شکست سنگین ۵ بر ۲ مقابل آرسنال و دو شکست پیاپی بعد از آن در مسیری افتاد که به از دست دادن سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا ختم شد.

تاتنهام در هفته‌های آخر لیگ برتر رده سوم را به آرسنال واگذار کرد، اما با این حال توانست جایگاه چهارمی را از چنگ نیوکاسل آماده در بیاورد.

اوج بدشانسی ردنپ زمانی رقم خورد که چلسی، تیم ششم لیگ برتر، در عین ناباوری در میان غول‌های بزرگ اروپا یعنی بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ به شکل معجزه آسایی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و سهمیه چهارم انگلستان برای فصل آینده را به خود اختصاص داد.

"شاید ردنپ بزرگ‌ترین خطا را زمانی مرتکب شد که ژانویه گذشته در کشاکش اتهامات مالیاتی خود در دادگاه اعتراف کرد که "نامرتب‌ترین فرد جهان است" و "توانایی درست نوشتن مثل یک بچه دو ساله را ندارد." "

بدین ترتیب ردنپ که فصل را در اوج محبوبیت میان هواداران و مدیران باشگاه آغاز کرده بود و تا ژانویه گذشته هم محبوبیتش رو به افزایش داشت، در عرض کمتر از چهار ماه در موقعیتی قرار گرفت که مجبور به ترک باشگاه شد.

او هفته پیش آخرین بهانه را برای اخراج از تاتنهام به مالکان باشگاه داد: ردنپ در برنامه ویژه جام ملت‌های اروپای در تلویزیون بی‌بی‌سی مهمان گری لینکر بود و در پاسخ سوال او گفت اگر هدایت تیم ملی انگلستان به او پیشنهاد می‌شد، قطعا آن را می پذیرفت و از تاتنهام جدا می‌شد.

جدایی هری ردنپ از تاتنهام برای هواداران این باشگاه چندان خوشایند نخواهد بود، چرا که او در فصل قبل بازیکنان بزرگ این تیم نظیر لوکا مودریچ و گارت بیل را متقاعد کرده بود در این تیم بمانند و موفقیت را با این باشگاه لندنی تجربه کنند.

اما حالا با نرسیدن این تیم به لیگ قهرمانان اروپا و جدایی ردنپ بعید است این ستاره‌ها انگیزه ای برای ماندن داشته باشند و پیشنهاد باشگاه‌های بزرگی چون رئال مادرید، چلسی و بارسلونا را رد کنند.

از دیوید مویز، سرمربی اسکاتلندی اورتون، و روبرتو مارتینز، سرمربی موفق ویگان، که این باشگاه را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد، به عنوان گزینه های اصلی جانشینی هری ردنپ نام برده می‌شود.





:: برچسب‌ها: روز , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: