توضیح شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران در مورد سد گتوند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران، براساس اطلاعات مركز آمار، جمعیت شهرستان 'لالی' قریب به 39 هزار نفر بوده كه از این تعداد فقط 15 هزار نفر روستا نشین هستند ؛ بنابراین آواره شدن 40 هزار نفر محل سؤال است!

از سوی دیگر تعداد 38 روستا، مستغرق دریاچه سد گتوند هستند كه برابر سرشماری فقط 1021 نفر سكنه داشته است.

این گزارش می افزاید: مطابق قوانین تملك اراضی ، بهای املاك مورد نظر توسط یك گروه 3 نفره متشكل از كارشناس رسمی دادگستری ، یك نفر به انتخاب مردم و یك نفر به انتخاب دستگاه خریدار و یك نفر هم مرضی الطرفین تعیین می شود و برابر مقررات امكان پرداخت بیش از آنچه قوانین تصریح می دارد، نمی باشد.

بر اساس این اطلاعیه ، علاوه بر این اكثر املاك موصوف دریاچه سد گتوند خریداری و بهای آن نیز به ساكنان محترم پرداخت شده و تاكنون شكایتی از جانب اهالی به این شركت واصل نشده است.

اما تعداد هشت خانواده از اهالی روستای آب ماهیك و گلزاری حاضر به فروش املاك به قیمت كارشناسی نشده اند و درخواست مبالغی بیش از رقم كارشناسی را دارند كه مراتب با حضور مردم در جلسه فرمانداری شهرستان لالی مطرح و مقرر شد درخصوص قیمت گذاری توسط تیم سه نفره كارشناسی، ارزیابی مجدد شود كه این امر در حال انجام است .

بر این اساس، درخصوص اسكان مردم محلی نیز جلسات متعددی باحضور مردم و مقامات محلی برای ساخت شهرك جایگزین برگزار شد كه حسب نظر قاطبه اهالی محترم ؛ تصمیم ساكنان، ناظر بر ترك آن منطقه بود كه مستندات و صورتجلسات مربوط به آن موجود است.

این گزارش می افزاید: هر چند شركت آب و نیرو مشابه اقدامات گذشته خود در غرب كشور تمایل به احداث روستاهای جایگزین به جای پرداخت نقدی داشت و ترجیح می داد با رضایت آنان مقدمات اسكان در همان حوالی فراهم شود اما بنا به درخواست مردم این امر میسر نشد. قطع برق تنها در محدوده دریاچه سد و به جهت جلوگیری از انتقال برق فشار قوی از طریق آب و برق گرفتگی اهالی صورت گرفته و متولیان امر ناچار به قطع برق شده اند.

بر اساس این اطلاعیه، شركت آب و نیرو همانند گذشته آمادگی دارد تا اصحاب رسانه را جهت بازدید از سد گتوند اعزام كند تا از زیر سوال رفتن یك طرح ملی كه قطعا می تواند منشأ بركات فراوان برای مردم باشد، جلوگیری شود.

اقتصام ** 1579





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: