نوشته شده توسط : chudae

بر اساس گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران ،شواهد تازه­ای كه شركت روسی 'كسپرسكی­لب' از آن پرده برداشته است نشان می­دهد كه فلیم و نسخه اولیه استاكس­نت كد مشتركی داشته­اند.

به گفته محققان، وجود این كد مشترك حاكی از این است كه سازندگان این دو بدافزار در ابتدا با هم همكاری داشتند و سپس در سال 2010 به راه خود رفتند.

محققان شركت كسپرسكی­لب معتقدند آنچه یافته­اند پیوند میان فلیم و استاكس­نت است كه هدف آن سانتریفوژهای اورانیوم در مراكز هسته­ای ایران بود.

بنا به اعلام كسپرسكی، جزء اصلی 'فلیم' حاوی كدی است كه به آنچه در نسخه اولیه استاكس­نت وجود داشت شبیه است.

این نكته آشكار شده است كه نسخه اولیه استاكس­نت، كه شركت كسپرسكی آن را استاكس­نت A می­نامد، در سال 2009 ظاهر شد و با نسخه­های بعدی آن تفاوت بسیاری داشت.

گفتنی است كه رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دو هفته پیش در گفت و گو با ایرنا از كشف ابزار پاك سازی ویروس Flame (شعله آتش ) توسط مركز ماهر ( مركز امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای )‌خبر داد .

' علی حكیم جوادی ' گفته بود كه با توجه به رفتارهایی كه این ویروس داشته ، متفاوت از ویروس قبلی و بسیار قوی تر از ویروس استاكس نت است و سازندگان آن هكرهای معمولی نیستند و احتمال می رود كه چند دولت در ساخت این ویروس مشاركت داشته باشند.

اقتصام **‌1579**1319





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: