سامانه‌ اندازه‌گیری ورصد انرژی درپالایشگاه های گازكشور مستقر می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا،مهدی جمشیدی دانا درسمینار آشنایی با سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر ایزو 50001 اظهار داشت: ازحدود یك ‌سال‌ ونیم پیش پیگیر استقرار سامانه‌ای در مجموعه شركت‌های پالایش گاز هستیم تا بتوانیم میزان مصرف انرژی را در قسمت‌های مختلف آب، برق، بخار و گاز آنها رصد كنیم.

وی افزود: علاوه برآن با استقرار این سامانه می توانیم عملكرد هركدام از شركت‌های پالایش گاز را با یكدیگر وبا بهترین پالایشگاه‌های جهان مقایسه كنیم.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شركت ملی گاز ایران اضافه كرد: در این ارتباط با پیگیری‌های انجام شده،اوایل سال جاری موفق به انعقاد قراردادی بین مدیریت پژوهش و مدیریت هماهنگی و نظارت برتولید شركت ملی گاز با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران شدیم تا با استقرار نرم‌افزار تخصصی این سامانه و اطلاعاتی كه به آن وارد می‌شود بتوانیم در نهایت میزان مصرف انرژی پالایشگاه‌ها را اندازه‌گیری و سپس با همدیگر مقایسه كنیم.

وی با تاكید بر لزوم فرهنگ ‌سازی در این زمینه گفت: از همه مدیران عامل پالایشگاه‌ها و كارشناسان ذی‌ ربط در این سمینار دعوت كرده‌ایم تا این تفكر و فرهنگ كه موضوع پایش میزان مصرف انرژی جزو ضرورت های هر پالایشگاه است را به تمام زیر مجموعه ها منتقل كنند.

جمشیدی دانا بیان : مدت‌زمان برنامه‌ریزی شده برای استقرار این سیستم حدود 11 ماه پیش‌بینی شده كه امیدواریم با استقرار آن بتوانیم در قدم بعدی موفق به استقرار استاندارد ایزو 50001 شویم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شركت ملی گاز درباره میزان حصول موفقیت در این پروژه گفت: امیدواریم با توجه به عزم جدی كه در مجموعه مدیریت هماهنگی وجود دارد و میزان شوق و اشتیاق پالایشگاه‌ها نسبت به این موضوع، با پیگیری‌های ما، توانمندی و تجربه‌ای كه معاونت پژوهش دانشگاه تهران دارد و تیم قوی مجری پروژه، زودتر ازموعد این نرم‌افزار تهیه و مستقر شود تا بتوانیم آن را عملیاتی نمائیم.

نخستین جلسه آشنایی با استقرار سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر ایزو 50001، در سالن كنفرانس مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار و در نخستین گام، فاز برنامه‌ریزی و راه‌اندازی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت نفت و شركت ملی گاز همچنان كه بزرگ ترین تولیدكننده انرژی دركشوراست، عمده ترین مصرف‌ كننده انرژی نیز محسوب می‌شود.ك/1

539 /679





:: برچسب‌ها: دریاچه , سفر , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: