ناظرین شرعی دام و طیور در تمام كشتارگاهها حضور دارند
نوشته شده توسط : chudae

حجت الاسلام 'محمدباقر لیاقتی' چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس و تاكید دولت ناظرین شرعی در حكم ضابطین قضایی هستند و چنانچه كشتارگاهها مباحث شرعی را جدی نگیرند ناظرین شرعی می توانند كشتارگاه متخلف را تعطیل كنند.

وی ادامه داد: ناظرین شرعی سازمان دامپزشكی بر ذبح دام در خارج نیز به منظور وارد شدن گوشت حلال به كشور نظارت كامل دارند.

او با اشاره به حدود 600 كشتارگاه صنعتی و سنتی دام و طیور در كشور گفت: در تمام این كشتارگاهها ذبح دام و طیور با دست و گفتن كلمه بسم الله انجام می شود .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشكی ادامه داد: همچنین ناظرین شرعی بر صید و حلال بودن ماهیهایی كه برای عرضه به كشور وارد می شود نظارت كامل دارند.

حجت الاسلام لیاقتی گفت: در قرآن و روایات اسلامی تاكیدات فراوانی مبنی بر تهیه مال حلال توسط سرپرست خانواده شده و این توصیه ها ریشه در مباحث فقهی دارد زیرا حرام دارای دو تكلیف وضعی و شرعی می باشد.

وی افزود: رسالت نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور و صید آبزیان رسالتی بس خطیر و بزرگ است كه چنانچه نسبت به آن اهمال شود مشكلات فراوانی را در سطح جامعه به وجود خواهد آورد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشكی گفت: همانگونه كه تبلیغ در ماه محرم و صفر برای روحانیون وظیفه ای شرعی به حساب می آید، نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور نیز یك وظیفه شرعی است.

665/110





:: برچسب‌ها: رودخانه , عروسی , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: