بازاریابی تلفنی/ این بار پای كلاهبرداران به خانه ها رسید
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، كسی در آنسوی تلفن بدون مقدمه محصولاتی كه شاید وجود خارجی نیز نداشته باشد با آب و تاب به تبلیغ می پردازد و از افراد می خواهد با واریز پول این محصول را خریداری كنند.

یك شهروند می گوید برخی افراد در قالب شركت یا بدون داشتن شركت تجاری با بكارگیری شگردهای خاص خود، موجب فریب اشخاص و كلاهبرداری می شوند.

او كه حاضر به ذكر نامش نشد، افزود: این افراد به شیوه های مختلف و برخی مواقع با رقم های اندك از طعمه های خود كلاهبرداری می كنند.

احمدی شهروند دیگر نیز می گوید: این افراد یا شركت ها به صورت اتفاقی ضمن تماس با شماره مورد نظر، شروع به شرح غیر واقعی كالا یا خدمات خود می كنند به گونه ای كه فرد شنونده مجاب به خرید كالا یا خدمات این شخص و پرداخت وجه آن می شود.

او می گوید تاكید این افراد بر مناسب بودن قیمت یا خدمات آنها و ارسال با پیك رایگان به درب خانه های مشتریان، سبب اعتماد مردم به آنها می شود اما وقتی كالای مورد نظر را دریافت می كنند متوجه كلاهبرداری این افراد می شوند.

وی می افزاید اما این پشیمانی سودی ندارد چرا كه وجه درخواستی پرداخت شده و امكان دسترسی به این كلاهبرداران هم برای خریدار وجود ندارد.

ناشناخته بودن فروشنده در این گونه شیوه های فروش كالا یا خدمات كه در برخی مواقع با قیمت های پایین هم عرضه می شود سبب می شود تا افراد مالباخته از شكایت خود منصرف شوند.

كارشناسان برای جلوگیری از كلاهبرداری این افراد به شهروندان توصیه می كنند برای خرید محصولات از این افراد حتما از شركت های آن ها تحقیق كنند.

* از یك شركت ناشناخته و غیر معتبر خرید نكنید. شركت های معتبر و قانونی می دانند كه شما به اطلاعات بیشتری در مورد آن ها نیاز دارید و به تبع این موضوع، شفاف سازی بیشتری انجام می دهند.

* اگر جزوه و مطلبی در مورد سرمایه گذاری های پر هزینه دارید آن را مطالعه و بررسی كنید و با مشاوران حقوقی و مالی در این باره مشورت نمایید. اما در نهایت مراقب باشید زیرا نوشته كتبی به تنهایی كفایت نمی كند.

* در مورد شركت های ناشناخته همواره تحقیق كنید. این تحقیقات می تواند از اداره ثبت شركت ها گرفته تا اصناف مربوط به فعالیت تجاری بازاریاب تلفنی و حتی سازمان های نظارتی انجام گیرد. اما این موارد نیز هر چند لازم به نظر می رسد ولی كافی نیست.

* نام فروشنده، مشخصات شغلی، شماره تلفن، آدرس، ایمیل، شماره ثبت شركت و شماره پروانه كسب تماس گیرنده را قبل از اینكه معامله ای انجام دهید، دریافت كنید. برخی از كلاهبرداران به صورت كاملا حرفه ای اطلاعات نادرستی به شما می دهند، بنابراین با دقت، صحت و درستی این اطلاعات را بررسی كنید.

* قبل از ارسال پول این سوال ساده را از خود بپرسید كه ' چه ضمانتی وجود دارد كه پول من واقعاً در شیوه ای كه توافق شده است مورد استفاده واقع شود؟'

* قبل از دریافت خدمات و كالای درخواستی، مبلغی را پرداخت نكنید.

* مراقب شركت هایی كه برای دریافت پول پیك می فرستند، باشید. آن ها ادعا می كنند كه این بخشی از خدمات شركت است. در حقیقت با این شیوه پول شما را دریافت می كنند بدون اینكه هیچ گونه اثری از خود باقی بگذارند و شما در آینده به آن ها هیچ دسترسی نخواهید داشت.

* همواره فرصتی را برای تصمیم گیری در نظر بگیرید. شركت های معتبر، شما را برای تصمیم گیری‌های فوری تحت فشار نمی گذارند.

* برای دریافت جایزه و هدیه مبلغی پرداخت نكنید، اگر فروشنده به شما بگوید كه این مبلغ برای مالیات و هزینه پستی است، شك نكنید كه كلاهبرداری در كار است.

* قبل از انجام معاملات محدودیت های خود را برای ارائه اطلاعات از طریق تلفن در نظر بگیرید و از ارائه اطلاعاتی كه می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، پرهیز كنید.

* در مورد پیشنهادات سرمایه گذاری كه توسط فروشندگان تلفنی مطرح می شود همواره با مشاوران حقوقی، مالی و دوستان مورد اعتماد و یا اعضای خانواده مشورت كنید. این عمل كه برای جواب به پیشنهادات كاری و سرمایه گذاری مدتی صبر نمایید، هرگز بی ادبی و خلاف عرف معاملات نیست.

* هرگز به پیشنهاد هایی كه آن را كاملاً متوجه و تفهیم نشده اید پاسخ ندهید.

* هرگز پول یا اطلاعات مالی خود را از قبیل شماره كارت عابر بانك، تاریخ انقضای كارت بانكی، شماره حساب بانكی و تاریخ ایجاد یا مشخصات خود را برای شركت ها و افراد ناشناخته ارسال نكنید.

* به یاد داشته باشید كه اطلاعات شخصی شما معمولا از طریق واسطه ها در اختیار افراد دیگر قرار می گیرد. بنابراین اگر خود بازاریابان تلفنی از این اطلاعات استفاده نكنند حتی خطر سوء استفاده توسط اشخاص ثالث همواره متصور است.

* اگر شما یك بار قربانی شده اید، باید بیشتر مراقب اشخاصی باشید كه به منظور جبران ضررهای وارده با شما تماس می گیرند.

* اگر شما اطلاعاتی در مورد كلاهبرداری های تلفنی دارید، می توانید از طریق ارسال ایمیل موارد مشاهده تخلف را به سایت ایران هشدار گزارش دهید.

اجتمام **9171**1569





:: برچسب‌ها: سقوط , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: