صنایع دستی ایران باید جایگاه شایسته خود را بازیابد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در دیدار برگزیدگان صنایع دستی كشور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری افزود: صنایع دستی در ایران همواره در اوج بوده است اما طی دوره ای دچار سیر نزولی شد.

وی، هنر صنایع دستی را دارای مهندسی، سازگار با محیط زیست ذكر كرد و اظهار داشت: در صنایع دستی ایران زیبایی وجود دارد و همچنین جلوه ای از كرامت و بزرگی انسان است.

وی با بیان این كه در بسیاری از جاها هنرهایی وجود دارد كه انسان ها را تحقیر می كند یادآور شد: كه هنر ایرانی انسان را ارزشمند می كند.

رییس قوه مجریه با بیان این كه انسان گل سرسبد و مهم ترین موضوع هستی است، ادامه داد: خدا همه عالم را برای انسان خلق كرده اما از انسان خواسته كه هم به لحاظ منش درون و بیرون زیبا و هنرمندانه زندگی كند.

رییس جمهوری هنر را انعكاس درون انسان ها توصیف و تصریح كرد: از سوی دیگر می توان گفت كه هنر سازنده درون انسان است.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ یك زندگی هنرمندانه داشته و حركتش رو به جلو، پرامید، بانشاط و مومن به آینده درخشان بشری بوده است.

رییس قوه مجریه با تصریح بر اینكه امروز باید با همت و تلاش صنایع دستی ایران اوج بگیرد، گفت : بخشی از صنایع دستی به عنوان تزئین منزل به كار می رود اما اغلب آن ابزار زندگی است كه باید به آن نقطه بازگردیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: امروز كارگروه ویژه صنایع دستی در دولت تصویب شد و باید برای توسعه صنایع دستی و رساندن آن به جایگاه شایسته ،هزینه ها را كاهش داده و تولید را بالا ببریم تا توان رقابت داشته و وارد زندگی مردم شود.

وی ادامه داد: قرار شد امسال از صندوق توسعه ملی 10 درصد به بخش صنعت، معدن و تجارت به صورت ریالی اختصاص یابد كه 500 میلیارد تومان تسهیلات با سود پائین به صنایع دستی داده می شود.

وی خطاب به برگزیدگان صنایع دستی كشور گفت: باید همت تاریخی و ایرانی خود را به كار بگیریم تا این حوزه جهش كند.

رییس جمهوری ادامه داد: زمانی كه صنایع دستی صادر می شود تنها شامل بخش اقتصادی نیست و كمترین موضوع آن اقتصاد است.

رییس جمهوری گفت: بخش مهم صادرات صنایع دستی جلوه های فرهنگی و انسانیت است و روح خداطلبی و زیبایی انسان را نشان می دهد.

احمدی نژاد در خطابی دیگر به منتخبان صنایع دستی اظهار داشت: دولت باید از شما حمایت و پشتیبانی كند اما تلاش و هنرمندی برعهده شما است.

برگزیدگان صنایع دستی كشور در این مراسم تعدادی از صنایع دستی نفیس خود را به رییس جمهوری اهدا كردند.

سیام**9012**9132





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: