'انتقال چند زندانی سیاسی به سلول انفرادی' در مراسم سالمرگ هدی صابر
نوشته شده توسط : chudae

با وجود گذشت بیش از سه سال از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات مناقشه برانگیز خرداد ۸۸، هنوز عده زیادی از روزنامه نگاران، چهره های سیاسی اصلاح طلب، فعالان دانشجویی و حقوق بشری و شهروندان شرکت کننده در تجمع های خیابانی در زندان به سر می برند

بر اساس گزارش‌ها روز دوشنبه، ۲۲ خرداد، هنگامی که زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین مشغول برگزاری مراسمی برای سالمرگ هدی صابر بوده اند، نیروهای گارد ویژه به این بند حمله کرده و عده ای از زندانیان را به سلول انفرادی منتقل کرده اند.

به گزارش وبسایت کلمه، وابسته به مخالفان دولت ایران، روز گذشته (دوشنبه) هنگام برگزاری این مراسم، برق این بند قطع شده و ۵۰ نفر از نیروهای گارد ویژه وارد این بخش از زندان شده اند.

به دنبال این حمله، شماری از زندانیان از جمله سعید جلالی فر، فرشاد قربان پور، سعید متین پور و بهمن احمدی امویی به سلول انفرادی منتقل شده اند.

همچنین گزارش شده که بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی پس از انتقال به انفرادی، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است. او ابتدا به قرنطینه این زندان و سپس صبح روز سه شنبه به بند زندانیان سیاسی منتقل شد.

بر اساس این گزارش آقای احمدی امویی با دمپایی، پیژامه و دستنبد و پابند به زندان رجایی منتقل شده است. گفته شده حتی اجازه جمع آوری لوازم شخصی به آقای احمدی امویی داده نشده است.

بهمن احمدی امویی در پی نوشتن چند مقاله انتقادی در حوزه عملکرد اقتصادی دولت در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد و پس از محاکمه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مراسم دیروز به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت هدی صابر، فعال ملی - مذهبی برگزار شده که سال گذشته در پی مرگ مشکوک هاله سحابی در جریان مراسم خاکسپاری پدرش (عزت الله سحابی) دست به اعتصاب غذا زد.

آقای صابر که در بند ۳۵۰ به سر می برد چند روز پس از اعتصاب غذا در پی عارضه قلبی درگذشت.

مخالفان دولت ایران مقامات زندان را به سهل انگاری در مراقبت از آقای صابر متهم کردند. اما مقام های قضایی ایران این ادعا را رد کردند.

زندانیان بند ۳۵۰ بارها نسبت به نقض حقوق شان در این بند اعتراض کرده اند و نهادهای حقوق بشری در مورد وضعیت و شرایط زندانیان در این بند ابراز نگرانی کرده اند.

ملاقات با اعضای خانواده، تماس تلفنی و استفاده از حق مرخصی از جمله حقوق اولیه زندانیان است که به گفته فعالان حقوق بشر اجازه آن به برخی از زندانیان سیاسی داده نمی شود.

با وجود گذشت بیش از سه سال از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات مناقشه برانگیز خرداد ۸۸، هنوز عده زیادی از روزنامه نگاران، چهره های سیاسی اصلاح طلب، فعالان دانشجویی و حقوق بشری و شهروندان شرکت کننده در تجمع های خیابانی برای تحمل محکومیت های خود در زندان به سر می برند.

بسیاری از آنان به تحمل زندان به بین ۵ تا ۱۰ سال محکوم شده اند.





:: برچسب‌ها: سگ , اقیانوس , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: