ایتالیا قربانی بعدی بحران مالی یوروست
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، نیکولا مارینلی کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد بحران مالی و بدهی به شدت اقتصاد ایتالیا را تهدید می کند . نگرانیها نسبت به وضعیت مالی و اقتصادی ایتالیا سرمایه گذاران بین المللی را بر سر دو راهی برای خریداری اوراق قرضه دولت این کشور قرار داده است .

بر اساس این گزارش ، ایتالیا بیش از 2 تریلیون یورو بدهی دارد و نسبت بدهی های این کشور به کل تولید ناخالص داخلی پس از یونان و ژاپن در جایگاه سوم قرار دارد . دولت ایتالیا مجبور است هر ماه بیش از 35 میلیارد یورو اوراق قرضه بفروشد تا کسری بودجه خود را تامین کند .

این در حالی است که دولت اسپانیا سرانجام تسلیم فشارهای بین المللی برای دریافت کمکهای مالی خارجی شده است و وزیر اقتصاد این کشور خواستار دریافت 125 میلیارد دلار کمک مالی برای افزایش سرمایه سیستم بانکی شده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرنوشت ایتالیا نیز مانند اسپانیا خواهد بود و تحولات اقتصادی ایتالیا طی ماههای آینده تقریبا شبیه وضعیت کنونی اسپانیا خواهد شد . دریافت کمک مالی از سوی اسپانیا امروز موجب افزایش ارزش یورو در برابر دلار ، رشد شاخص سهام ام اس سی آی آسیا پاسیفیک و افزایش شاخص سهام اروپا شده است .

میزان بدهی های ایتالیا معادل 120 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . کسری بودجه ایتالیا سال گذشته به 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است . پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایتالیا امسال بیش از 1.7 درصد کاهش یابد .





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: