بسیج سازندگی برای امضای تفاهم نامه 10 ساله با دولت اعلام آمادگی كرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ دوم 'مجید خراسانی' روز یكشنبه در نشستی خبری با اعلام آغاز اردوهای جهادی و هجرت از اول تیرماه سال جاری افزود: البته از اول هر سال و با آغاز تعطیلات سال نو تا پایان سال اردوهای جهادی و هجرت برگزار می شود اما بطور رسمی از اول تابستان این اردوها آغاز می شود.

وی با بیان اینكه پس از گذشت یك دهه از تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب، راهبرد این سازمان 'تثبیت حركت جهادی جوانان در سازندگی' بوده است، ادامه داد: در دهه پیش رو كه با نام دهه پیشرفت وعدالت است، بسیج سازندگی به دنبال پیشرفت 'كیفی و كمی در تمامی زمینه ها' است.

خراسانی با تاكید براینكه بسیج سازندگی به دنبال اجرای حداقل یك حركت ابتكاری در سال است، تصریح كرد: هرساله اردوهای هجرت و جهادی آسیب شناسی می شوند و مشكلات آن بررسی شده است تا كیفیت كارها ارتقا یابد.

وی با بیان اینكه 15 دستگاه دولتی و هفت قشر از بسیج در اردوهای سازندگی كشور همكاری دارند، خاطر نشان كرد: در جذب جوانان برای انجام فعالیت های جهادی هیچگونه محدودیتی در بسیجی بودن آنها مدنظر قرار نمی گیرد و در آن از تمامی سلایق و جنسیت ها استفاده می شود.

سردار خراسانی با اعلام حضور بیش از سه و نیم میلیون نفر از تمام افراد مختلف كشور در سال 90 برای شركت در اردوهای جهادی و هجرت گفت: از این تعداد، یك میلیون و 200 هزار نفر خدمات ارائه و دو میلیون و 300 هزار نفر خدمات هدفمند سازمان بسیج سازندگی را دریافت كرده اند.

وی با بیان اینكه در سال 90 ،كلاس های 'رسم هجرت' برای سرگروه های جهادی در 30 استان كشور برگزار شده است، گفت: با همكاری سازمان نوسازی مدارس، 12 هزارو 100 مدرسه با حضور 320 هزار دانش آموز و 6 هزار فرهنگی و 4 هزار طلبه، زیباسازی شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: در سال 90 بیش از 9 هزار تیم پزشكی به مناطق محروم برای انجام خدمات آموزشی درمانی اعزام و بیش از چهار هزار پروژه عمرانی و آبادانی در روستاها بهره برداری و تحویل دولت شده است.

وی با یادآوری اینكه در سال گذشته بیش از 18 هزار كلاس تقویتی، جبرانی و سواد آموزی در روستاها برای 390 هزار نفر دانش آموز برگزار شده است، تصریح كرد: یك هزار و 254 كارگاه فنی و حرفه ای در دورترین نقاط محروم برگزار شد كه حدود 50 هزار نفر در این اردوها شركت كردند.

خراسانی با بیان اینكه در سال 90 دو هزارو 919 گروه جهادی از دانشگاه‌ها، مساجد و مدارس به نقاط محروم اعزام شده اند، ادامه داد: بیش از 60 درصد از برادران و بیش از 30 درصد از خواهران در اردوهای جهادی و هجرت سال گذشته شركت كرده اند.

به گفته وی، در سال 90 برای 69 هزارو 312 نفر اشتغال موقت با حضور در اردوهای جهادی و هجرت ایجاد شده است.

سردار خراسانی عملكرد سال 91 سازمان بسیج سازندگی را در راستای پویایی و نوآوری اعلام كرد و اظهار امیدواری كرد: در سال جاری سه و نیم میلیون نفر به چهار میلیون روستایی خدمات مختلف ارائه كنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: بیش از دو میلیون جهادگر، اوقات فراغت دو میلیون روستایی را غنی سازی می كنند و یك و نیم میلیون جهادگر دیگر برای بیش از دو میلیون نفر ارودهای یك روزه با نام اردوهای سازندگی و خدمات رسانی برگزار می كنند كه در این كلاس ها، آموزش های فنی و حرفه ای، آبرسانی و منابع طبیعی و آموزش های پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز ارائه می شود .

وی با بیان اینكه در سال جاری گروه های جهادی شناسنامه دار می شوند، تصریح كرد: در این گروه‌ها كه بین 20 تا 100 نفر هستند، بسیجیان و غیر بسیجیان حضور دارند.

وی خاطر نشان كرد: تجربه بسیج سازندگی در چهار كشور مسلمان و غیر مسلمان در حال اجراست كه از نام بردن این كشورها معذوریم.

خراسانی افزود: بر اساس تصویب مجلس و آیین نامه دولت، هر طرحی كه دولت به بسیج سازندگی واگذار كند از نظر مالی و فنی پاسخگو آن هستیم.

وی اضافه كرد: از مزیت های اجرای پروژها توسط بسیج سازندگی سرعت كار، بكارگیری جوانان، استفاده از اهالی روستا در طرح های عمرانی، استفاده از ظرفیت های تخصصی قشرهای مختلف بسیج و ظرفیت های جغرافیایی است.

خراسانی تصریح كرد: به دولت پیشنهاد داده ایم در سال 91 كارهای كوچك عمرانی خود را به سازمان بسیج سازندگی واگذار كند تا با سبك سازی به كارهای عمرانی بزرگ و ملی بپردازد.

وی بودجه ریالی اجرای پروژه های عمرانی در سال 91 را بیش از 300 میلیارد تومان برآورد كرد و گفت: از این میزان 240 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و 60 میلیارد تومان آن به سایر هزینه های مانند پشتیبانی اختصاص می یابد.

وی سهم دولت در تامین بودجه سال آینده طرح های عمرانی بسیج سازندگی را بیش از 90 درصد عنوان كرد.

خراسانی در پاسخ به سوالی، تلفات جانی اردوهای جهادی و هجرت را از بین 12 هزار نفر شركت كننده در این اردوها، پنج نفر اعلام كرد.

سیام**9103**1572





:: برچسب‌ها: دوچرخه , اتومبیل , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: