كشمكش میان مجلس و باشگاه قضات مصر
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، این موضوع در عین حال بیانگر كشمكش و نوعی جدال میان مجلس و باشگاه قضات مصر در پی صدور حكم دادگاه جنایی قاهره در مورد حسنی مبارك دیكتاتور مخلوع و شماری از سردمداران رژیم سابق به شمار می رود.

الكتانی امروز در یك كنفرانس مطبوعاتی گفت: مجلس اخیرا با سیل اتهاماتی از سوی احمد الزند رییس باشگاه قضات روبه روشده تا جایی كه وی تلویحا پارلمان را به عدم اجرای قوانین مصوب، تهدید كرده است.

رییس مجلس مصر، سخنان اخیر برخی نمایندگان در انتقاد از حكم دادگاه جنایی قاهره را كه به موجب آن حسنی مبارك رییس جمهوری سابق و حبیب العادلی وزیر كشور وی به حبس ابد محكوم و 'علاء'‌ و 'جمال' پسران مبارك و شماری از معاونان حبیب العادلی تبرئه شدند، در راستای واكنش های مردمی به این احكام دانست.

وی با انتقاد از اظهارات رییس باشگاه قضات مصر در حمله به مجلس گفت: این موضوع مرا بر آن داشت تا از حسام الغریانی رییس شورای عالی قضایی بخواهم در باره آنچه تجاوز و تعرض به قوه مقننه محسوب می شود، توصیح دهد.

وی با بیان اینكه من به اظهارات الزند پاسخ نخواهم داد تاكید كرد كه مجلس در امور قوه قضائیه هیچ دخالت نكرده و نخواهد كرد.

الكتانی درباره بررسی موضوع ابطال انتخابات مجلس از سوی دادگاه عالی قانون اساسی نیز گفت: ما منتظر حكم دادگاه هستیم و این دادگاه بنا به وجدان خود هر تصمیمی كه بخواهد می گیرد و مجلس در احكام قضایی دخالتی نخواهد كرد.

رییس مجلس مصر در عین حال با بیان اینكه ‌دادگا قانون اساسی طرف اجرایی و یا قوه مافوق قانون نیست افزود: ما در این زمینه مشكل داریم زیرا قانون اساسی فعلی به هیچ قوایی حق انحلال پارلمان را نداده است و از این رو من گفته ام كه حكم مربوطه را از سوی هر دادگاهی كه باشد، بررسی خواهیم كرد.

احمد الزند رییس باشگاه قضات مصر پنج شنبه گذشته با حمله به مجلس، نمایندگانی را كه اخیرا انتقادهایی علیه قضات و احكام قضایی صادره شده در ارتباط با محاكمه حسنی مبارك و سردمدارن رژیم سابق مطرح كرده بودند، مورد حمله قرار داد و از آنان به عنوان افرادی ناسزاگو نام برد.

بحران موجود میان پارلمان و باشگاه قضات مصر ناشی از اعلام انزجار اكثریت نمایندگان پارلمان نسبت به احكام سبك قضایی صادر شده از سوی دادگاه جنایی قاهره است.

به موجب حكم دادگاه حسنی مبارك دیكتاتور سابق و حبیب العادلی وزیر كشور وی به حبس ابد محكوم شده اند.

دادگاه جنایی قاهره از سوی دیگر شماری از فرماندهان سابق وزارت كشور را از اتهام قتل تظاهرات كنندگان انقلابی مصر و همچنین 'علاء' و 'جمال' مبارك پسران دیكتاتور را از اتهام دست اندازی به اموال عمومی و فساد مالی تبرئه كرد.

**مترجمام**1480**‌ 3404





:: برچسب‌ها: واشنگتن , اقیانوس , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: