روسیه: وجود گروه دوستان سوریه هیچ كمكی به حل و فصل مسایل این كشور نمی كند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، اعضای گروه دوستان سوریه همسو با پیشنهاد اولاند رییس جمهوری فرانسه تصمیم گرفته اند ششم ماه آتی میلادی (جولای) درباره راه های حل و فصل تحولات جاری سوریه نشست برگزار كنند.

چوركین روز شنبه در مصاحبه با كانال تلویزیونی ' روسیه' افزود: نخست اینكه ما مجبور نیستم تا ششم جولای صبر كنیم. دوم اینكه گروه دوستان سوریه ساختار مضری است، زیرا تمام فعالیت های آن به جای كمك به اجرایی شدن طرح عنان، به سمت یافتن راه های مختلف جهت سرنگون كردن مقام های دولتی سوریه متمركز شده است.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با اشاره به قرار گرفتن سوریه در آستانه جنگ داخلی اضافه كرد: بر خلاف تصور برخی ها، برای حل و فصل مسایل این كشور هیچ دستورالعمل ساده ای وجود ندارد.

روسیه در راستای كمك به حل و فصل بحران سیاسی جاری در روسیه پیشنهاد تشكیل نشستی با حضور كشورهای دارای نفوذ بر گروه های مختلف در سوریه از جمله ایران را به سازمان ملل ارایه كرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به استقبال كشورش از دعوت از ایران جهت شركت در نشست سوریه در مسكو اظهار داشت: مخالفت برخی ها با این موضوع سبك سری و دور از منطق است.

وی همچنین خطاب به خبرنگار سوری حاضر در نشست خبری خود گفت: شما نگران نباشید و مطمئن باشید كه ما اجازه نمی دهیم نشست مسكو درباره سوریه تحت نظارت گروه به اصطلاح دوستان سوریه باشد.

اروپام/518/ 3404





:: برچسب‌ها: جزیره , رنگ , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: