هفته فرهنگی هند در ایران پلی برای نزدیكی فرهنگ ها
نوشته شده توسط : chudae

'عبد السمیع' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:هفته فرهنگی هند در ایران با برنامه های متنوعی چون موسیقی سنتی،نمایش فیلم های مستند،نمایشگاه صنایع دستی و آداب و رسوم هندی برای یك هفته در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

وی ادامه داد:این برنامه فرهنگی هنری سال گذشته نیز با استقبال بسیاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد .اما با وجود اینكه این مراسم امسال در خانه هنرمندان و در فضایی كوچكتر برپا شده ،اما به نظر می رسد امسال بازدید كنندگان بسیاری در مراسم افتتاحیه و همچنین بازدید از نمایشگاه های این هفته فرهنگی حضور دارند.

عبدالسمیع خانه هنرمندان ایران را مكانی فرهنگی توصیف كرد و گفت:این مركز محلی برای تجمع ادیبان،اندیشمندان و هنردوستان و هنرمندان است،از این رو مكان بسیار مناسبی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی هنری محسوب می شود.

مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی با حضور منوچهر متكی، دی.پی.سریواستوا سفیر هند در ایران، سفیر سوریه، مدیرعامل خانه هنرمندان و جمعی از هنرمندان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به فرهنگ غنی شرقی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایش فیلم های مستند 'بسم الله خان و بنارس'، 'گیتان جالی' ، 'اردو هجیس كانام' و 'بازگشت به سرزمین گندوانا' به همراه اجرای موسیقی گروه نوازی راجش پرسونا و هنرمندان ایرانی چون سعید تهرانی، حسین نیستان، صادق مهدوی و علی بروجردی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی هند در تهران است.

علاوه براین برنامه هایی متنوعی از قبیل نمایشگاه های نقاشی، عكس، گردشگری، صنایع دستی، همچنین برگزاری نشست های علمی پژوهشی در زمینه ی ادبیات، ادبیات نمایشی ، معماری، هنرهای تجسمی و فرهنگ شناسی هند، به همراه اجراهای موسیقی و پخش فیلم هایی مستند از ساعت 14 تا 21، 18 تا 23 خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: