گمانه زنی برای ادامه هفت تلویزیونی و آغاز سفر قبل از شروع فصل گرما
نوشته شده توسط : chudae

** رادیو و تلویزیون

گمانه زنی درباره آینده برنامه 'هفت' كه به رویدادهای سینمایی می پردازد، همچنان خبرساز است؛ هرچند پخش این برنامه به دلیل پوشش مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا تا اواسط تیرماه متوقف شده اما مسوولان شبكه سه همچنان در پی گزینه های پیشنهادی برای تهیه كنندگی و اجرای این برنامه هستند. حسین ربانی هفته گذشته اعلام كرد كه پیشنهاد تهیه‌كنندگی برنامه‌ 'هفت' به وی داده شده است.

برگزاری جشنواره فیلم های مستند در فصل تابستان از شبكه مستند سیما و اعلام 'مسعود آب پرور' كارگردان مجموعه تلویزیونی هوش سیاه 2 مبنی بر اینكه این سریال شباهتی با مجموعه های خارجی 'فرار از زندان' ندارد، تعویق در پخش مجموعه تاریخی ' كلاه پهلوی' به دلیل آماده نبودن این سریال از دیگر رویدادهای حوزه تلویزیون در هفته گذشته بود.

در هفته ای كه گذشت، شبكه دو سیما یك تغییر را تجربه كرد و 'مهدی آذر مكان' مدیر گروه اجتماعی این شبكه شد تا زمزمه آغاز تغییرات وسیع مدیریتی در این شبكه در بین رسانه ها قوت گیرد.

اداره كل آموزش و پژوهش سیما نیز اعلام كرد كه از پایان نامه های دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری كه در ارتباط با حوزه مطالعات تلویزیونی باشند، حمایت مالی می كند.

برگزاری سومین دوره هم اندیشی طنز رادیویی با محوریت شادیانه های كودكانه در تیر ماه و برپایی طرح 'قرآن كتاب زندگی' از طریق شبكه‌های رادیویی با محوریت شبكه رادیویی قرآن برای غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف مردم در تابستان امسال اهم رویدادهای رادیو به شمار می رود.

** میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تعطیلات دو روزه این هفته، بسیاری از هموطنان را راهی جاده ها كرد تا پیش از آغاز فصل تابستان مسافرت های خود را كلید بزنند؛ البته مسوولان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری بیكار ننشستند و هفته گذشته طرح تابستانه ستاد تسهیلات سفرهای كشور به استانداران و مناطق آزاد كشور ابلاغ شد؛ این طرح از ابتدای تیر ماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

آمارگیری، نظارت بر تاسیسات گردشگری، نظرسنجی از گردشگران، برگزاری جشنواره‏های گردشگری، فرهنگی و هنری، اجرای تورهای استان‏گردی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و هماهنگی با سازمان‏ها و نهادهای مرتبط بخشی از سرفصل‏های اصلی و اجرایی این طرح به شمار می‏آید.

این هفته برخی رسانه ها از بازگشت بخشی از كاركنان سازمان میراث فرهنگی كه بر اساس طرح انتقال از پایتخت به شیراز منتقل شده بودند، خبر دادند اما سیدحسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمزمه بازگشت پژوهشگاه میراث فرهنگی به تهران را رد كرد و آن را شایعه دانست.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال نیروهای بومی در استان فارس آموزش‌های لازم برای حضور در پژوهشگاه میراث فرهنگی را فرا گرفته‌‌اند از این‌رو تعدادی از نیروهایی كه 2 سال پیش به استان فارس منتقل شده‌اند مجددا به تهران باز خواهند گشت و نیروهای بومی در استان فارس جایگزین آن‌ها خواهند شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در تهران از دیگر رویدادهای هفته جاری بود كه در مركز نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به كار كرد؛ در این نمایشگاه كه به مناسبت بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی برپا شده است، هنرمندان سراسر كشور به همراه صنعتكاران برخی كشورها حضور دارند. همزمان با این رویداد هنری، نمایشگاهی از بافته های عشایر در كاخ نیاوران برپا شد.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , موزه , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: