رییس مجلس ملی الجزایر خواستار گسترش همكاری های پارلمانی با ایران شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'محمد العربی ولد خلیفه' شامگاه پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین 'محمد رضا میرتاج الدینی' از چگونگی برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی در الجزایر و اصلاحات در روند شكل گیری مجلس جدید این كشور گزارشی ارائه كرد.

محمد العربی ولد خلیفه با اشاره به همزمانی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتخابات الجزایر، انتخاب مجدد 'علی لاریجانی' به ریاست ریاست مجلس نهم را تبریك گفت.

وی با تاكید بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی دو كشور برای رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت كرد.

رییس مجلس ملی مردمی الجزایر با اشاره به لزوم توسعه روابط دو كشور در تمامی زمینه ها ، همكاری های دو كشور را در حال توسعه ارزیابی كرد و گفت: حضورفرهنگی ایران در الجزایر با برگزاری هفته فرهنگی در تلمسان (پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال گذشته) بسیار موفقیت آمیز بود.

محمد العربی ولد خلیفه به افتتاح كرسی زبان فارسی در دانشگاه الجزایر اشاره كرد و گفت كه زمینه های بسیارفراوانی برای توسعه همكاری های فرهنگی میان دو كشور وجود دارد.

وی بر توسعه همكاری های دو كشور در زمینه بازرگانی و صنعتی نیز تاكید كرد.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدار كه همزمان با ضیافت شام در هتل الجزایر برگزار شد با اشاره به استقبال خوب مسئولین الجزایری از وی، گفت: در این سفر عزم مسئولان الجزایری برای ارتقای سطح روابط با ایران در تمامی زمینه ها را مشاهده كردم .

میرتاج الدینی افزود: این عزم در میان مسوولان ایرانی بخصوص شخص رییس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب سیاسی میان ایران و الجزایر بر ارتقای سطح همكاری های میان دو كشور در سایر بخش ها تاكید كرد.

در این دیدار 'نورالدین موسی' وزیر مسكن و شهرسازی ، 'محمد شریف عباس' وزیر مجاهدین الجزایر حضور داشتند.

محمد العربی ولد خلیفه كه به تازگی رییس مجلس ملی مردمی الجزایرشده، پیش از این سفیر الجزایر در تهران بوده است.

مجلس ملی مردمی الجزایر 462 نماینده دارد.

میرتاج الدینی روز سه شنبه گذشته برای تقدیم پیام دعوت ' محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران به ' عبدالعزیز بوتفلیقه' همتای الجزایری وی برای شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران كه شهریور ماه برگزار می شود، وارد الجزایر شد.

معاون رییس جمهوری در این سفر چهار روزه ضمن دیدار و گفت و گو با رییس جمهوری الجزایر با ' محمد العربی ولد خلیفه' رییس مجلس ملی مردمی، 'عبدالقادر بن صالح' رییس مجلس سنا و 'مراد مدلسی' وزیر خارجه این كشور نیز دیدار و گفت و گو كرد.

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: شیکاگو , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: