تحلیلگر صرب: اهداف خودخواهانه غربی ها مانع پیشرفت مذاكرات 1+5 و ایران است
نوشته شده توسط : chudae

'دوشان تشیچ لوژانسكی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،با تاكید بر اینكه تخلف گروه 1+5 از توافقات بغداد در زمینه برگزاری نشست معاونان و كارشناسان، نشان دهنده آن است كه 1+5علاقه ای به موفقیت مذاكرات در روسیه ندارد.

وی گفت: جهان انتظار دارد تا در مذاكرات آتی نمایندگان كشورهای غربی پیشنهادات حقوقی و غیر سیاسی را مطرح كنند تا برنامه هسته ای ایران حل و فصل شود.

در پی توافق نشست بغداد مبنی بر برگزاری نشست معاونان برای تهیه دستور كار گفت‌ و گوهای آتی ایران و 1+5 در مسكو، 'علی باقری' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، پنج روز پس از مذاكرات بغداد، با ارسال نامه‌ای به 'هلگا اشمید' معاون كاترین اشتون، برای برگزاری نشست معاونین اعلام امادگی كرد اما طرف مقابل پاسخی شفاف نداد.

تحلیلگر صرب، عدم پایبندی 1+5 به توافقات نشست بغداد را نشان دهنده وجود اختلاف نظر شدید داخلی میان كشورهای غربی شركت كننده در مذاكرات هسته ای دانست و گفت: انچه در مذاكرات بغداد مطرح شد مبتنی بر اقدامات متقابل و گام به گام بود كه قبل از هرچیز عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در شورای امنیت و لغو تحریم های یك جانبه در قبال این كشور است.

این تحلیلگر صربستانی، اعمال تحریم های مضاعف علیه جمهوری اسلامی ایران را اقدامی غیرسازنده خواند و گفت : این تحریم‌ها كه بصورت یك ‌جانبه و از سوی برخی كشورهای غربی اعمال شده است، اقدامات مشترك برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را از بین خواهد برد.

لوژانسكی، با تاكید بر اینكه ایران به عنوان عضو معاهده 'ان پی تی 'بیشترین همكاری را با آژانس بین المللی هسته ای دارد، افزود: واشنگتن از پیشرفت های ایران و همچنین افزایش همكاری ها و روابط دوستانه تهران با مسكو و پكن عصبانی است.

این تحلیلگر صرب در این گفت و گو به وضعیت سوریه نیز اشاره كرد و حوادث اخیر در این كشور را ناشی از مداخله برخی از كشورها از جمله آمریكا در امور داخلی كشوری مستقل دانست.

وی با اشاره به دنباله روی برخی كشورها از سیاست های جنگ افروزانه آمریكا علیه سوریه ، گفت : برای به نتیجه رسیدن طرح كوفی عنان، نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور سوریه باید كشورهای دیگر به ویژه كشورهای منطقه كمك كنند.

تحلیلگر صرب تاكید كرد: استفاده از روش های غیر سیاسی و روی آوردن به مداخله نظامی برای حل موضوع سوریه كه برخی كشورهای غربی و منطقه از آن حمایت می كنند، تمام منطقه دچار مشكل می‌شود.

اروپام**2061**1596 ** 1917





:: برچسب‌ها: کریسمس , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: