خزاعی نسبت به ادامه بحران سوریه و سرایت آن به منطقه هشدار داد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، خزاعی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل كه به بررسی تحولات سوریه اختصاص داشت، ضمن اشاره به عوامل تضعیف كننده طرح 'كوفی عنان'، گفت:

عدم التزام گروه های مسلح مخالف در سوریه به آتش بس مورد حمایت سازمان ملل یكی از عوامل اصلی ناكامی در طرح صلح كوفی عنان بشمار می رود.

خزاعی خاطر نشان كرد: مقام های برخی از كشورها از زمان شروع بحران در سوریه

مواضع و اظهارات تحریك آمیز در جهت تضعیف هرگونه امكان حل وفصل سیاسی برای رفع بحران موجود داشته، خواستار تغییر حكومت در سوریه هستند و گروه های مخالف را به سمت تقابل نظامی تشویق می كنند.

نماینده دائم ایران به عملیات گسترده تروریستی گروه های خشن وافراطی در سوریه كه مردم بی گناه را هدف قرار می دهند، اشاره و خاطر نشان كرد: واقعیت این است كه برخی از بازیگران منطقه ای و گروه های مخالف مسلح در سوریه هیچگونه التزامی به ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل نداشته و از هیچ اقدامی برای به شكست كشاندن طرح عنان دریغ نمی كنند كه نمونه اشكار آن در 'الحوله' و 'حماء' اتفاق افتاد.

وی تاكید كرد، همه ما باید این اقدامات تروریستی را محكوم كنیم و بجای اینكه عجولانه حكومت سوریه را در این رابطه متهم كنیم ،منتظر تكمیل تحقیقات باشیم .

نماینده دائم ایران با عنوان این مطلب كه دود ناشی از آتش برفروخته شده در سوریه ،می تواند همه منطقه را در بر گیرد ، بر ضرورت توقف فوری ارسال پول ،سلاح وپشتیبانی جهت گروه های مخالف تاكید كرد و گفت :بحران در سوریه می تواند به بی ثباتی بیشتر منطقه منجر شده وبر روی اقتصاد، بازار انرژی و موفقیت مردم در منطقه تاثیرات منفی بگذارد.

خزاعی با موثر خواندن ماموریت عنان و طرح شش ماده ای وی در جهت كاهش تنش و خشونت در سوریه، بر حفظ و تقویت روند سیاسی به عنوان تنها راه عملی تاكید كرد و افزود: باید از همه طرف ها بخواهیم كه به ماموریت عنان و طرح وی پایبند باشند .

وی اضافه كرد: حكومت سوریه حسن نیت خود را نسبت به طرح كوفی عنان نشان داده و گام های ملموسی در چارچوب روند اصلاحات از جمله انتخابات مجلس و تجدید نظر در قانون اساسی برداشته و این روند اصلاحی، پاسخ مثبت به خواسته های مردم سوریه و تضمین احترام برای حاكمیت، اتحاد و تمامیت ارضی این كشور است.

وی اضافه كرد: ما معتقدیم فرستاده ویژه هنوز می تواند نقشی اساسی در تسهیل تعامل گروه های سیاسی با حكومت سوریه در یك روند سیاسی به رهبری خود سوری ها ایفا كند و هدف ما باید ایجاد روندی باشد كه به سمت یك مصالحه سیاسی وسیعتر، اتحاد ملی قوی تر، تضمین نظم عمومی و ثبات و موفقیت مردم سوریه حركت كند .

نماینده دائم ایران تصریح كرد :جمهوری اسلامی ایران حامی یك روند سیاسی سازنده، بی طرفانه و صلح امیز به رهبری خود سوری ها بوده و آماده است تا نقش خود را در این روند ایفا نماید .

وی ابراز امیدواری كرد، ماموریت عنان منجر به پایان فوری خشونت ها، تداوم روند سیاسی و حل مسالمت آمیز بحران در سوریه شود.

خزاعی در پایان ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی علیه ایران در این جلسه را بیهوده و بی اساس دانست و افزود: جامعه بین المللی از اقدامات غیرانسانی و جنایتكارانه این رژیم به ستوه آمده و فعالیت های تروریستی رژیم صهیونیستی مهمترین منبع ناامنی و بی ثباتی در خاورمیانه است .

وی تاكید كرد: این رژیم از هر فرصتی برای انحراف توجه جهانیان از بیرحمی های خود سوءاستفاده می كند و مواضع امروز نماینده این رژیم نیز در این چارچوب می باشد .

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه در خصوص تحولات سوریه تشكیل جلسه داد و عصر همین روز شورای امنیت سازمان ملل با حضور دبیركل اتحادیه عرب، دبیركل سازمان ملل و نماینده ویژه سازمان ملل در امور فلسطین تشكیل جلسه داد.

اروپام**1908**1368**





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: