آموزش روشهای نوین حفاظت منابع ژنتیك گیاهی در استان البرز آغاز شد
نوشته شده توسط : chudae

رییس بخش تحقیقات ژنتیك و بانك ژن گیاهی ملی ایران عصر سه شنبه در حاشیه این كارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره در قالب یك كارگاه آموزشی با همكاری بانك ژن گیاهی ایران و مركز تحقیقات بین المللی ایكاردا با شركت كارشناسان هشت كشور منطقه غرب آسیای میانه و شمال آفریقا معروف به (CWANA) از امروز به مدت دو هفته برگزار می شود .

'جواد مظفری ' اظهار داشت: در این دوره ، روش های بهینه و نوین حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیكی گیاهی توسط مدرسان ایرانی و مركز تحقیقات ایكاردا آموزش داده می شود .

وی با بیان اینكه منابع ژنتیكی یكی از نهاده های مهم و در عین حال بسیار تخصصی كشاورزی و تولید دارو محسوب می شود، بیان داشت : بهره برداری از این منابع دانش بنیاد است بنابراین باید كشورها خود را به علمی مجهز كنند تا ذخایر علمی خود را به فعلیت برسانند و بتوانند آن را در اختیار داشته باشند .

مظفری یادآور شد : این دوره آموزشی پنجمین دوره آموزشی بین المللی است كه بانك ژنتیكی گیاهی با مشاركت ایران در منطقه برگزار می كند.

وی افزود : از مجموع دوره های آموزشی یك دوره در مشهد و چهار دوره آموزشی دیگر در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و با همكاری مركز بین المللی منابع ژنتیكی ، سازمان جهانی خوار و بار سازمان ملل و دانشگاههای كشورهای هلند و برزیل در ایران برگزار می شود. ك/3

7421/1027





:: برچسب‌ها: آسیا , د , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: