نمایشگاه تخصصی - صادراتی صنایع دستی فردا در تهران گشایش می یابد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'حسن صالحی مرام' روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح نحوه برگزاری این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه كه از عصر فردا در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار می كند، بیش از 850 تن از فعالان عرصه صنایع دستی كشور حضور دارند.

وی با بیان اینكه این نمایشگاه تا 23 خرداد ماه پذیرای علاقه مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی است، اظهار داشت: در این نمایشگاه فعالان عرصه های مختلف مرتبط با صنایع دستی از جمله تهیه‌كنندگان مواد اولیه و تجهیزات، بنگاه‌های مالی و بانك‌های یاری‌كننده هنرمندان و صنعتگران سراسر كشور حضور می یابند.

به گفته صالحی مرام، غرفه هایی از این نمایشگاه به هشت كشور اختصاص یافته است و نمایندگان سیاسی مقیم تهران نیز برای بازدید از این نمایشگاه اعلام آمادگی كرده اند.

معاون صنایع دستی كشور در ادامه از برگزاری همایش بزرگ بسته‌بندی صنایع دستی در استان البرز در دو ماه آینده خبر داد و گفت: در حاشیه نمایشگاه صادراتی روز جهانی صنایع دستی موضوع اهمیت بسته بندی‌ این محصولات برای عرضه جهانی آن پرداخته می شود.

صالحی مرام از صنایع دستی به عنوان بزرگترین سرمایه تاریخ تمدن ایرانیان دانست و ابراز امیدواری كرد كه با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بتوان مردم با صنایع دستی كشور آشتی داد و سهم مناسبی از سبد خانوار به صنایع دستی اختصاص یابد.

وی با یادآوری نقش صنایع دستی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید صنایع دستی بومی است و این حرفه دو میلیون و 500 هزار شغل به صورت مستقیم در كشور ایجاد كرده است.

صالحی مرام در ادامه از كمبود بازارچه‌های دایمی صنایع دستی به عنوان یكی از مشكلات اصلی این حوزه یاد كرد و گفت: تلاش می‌‌كنیم با ورود اتحادیه‌ها و بخش خصوصی، بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را در سطح كشور ایجاد كنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره چگونگی اجرایی شدن بیمه هنرمندان صنایع دستی تاكید كرد كه این معاونت در تلاش است تا تمام هنرمندان صنایع دستی كشور از بیمه شاغلان صنایع دستی بهره‌مند شوند.

وی افزود: كسانی كه متقاضی بیمه شدن هستند باید از مراكز فنی حرفه ای ما گواهی بگیرند و یكی از موانع پیش روی متقاضیان روال طولانی اداری است كه به دنبال كاهش این زمان هستیم.

صالحی مرام با بیان اینكه بیمه هنرمندان صنایع دستی یك مشكل قانونی دارد، افزود: پیش نویسی برای رفع این مشكل تهیه شده است كه امیدواریم به زودی مشكل بیمه شدن هنرمندان صنایع دستی در كشور رفع شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی بهره‌مندی كارگاه‌های صنایع دستی از حمایت‌های مربوط به بخش صنعت در قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دنبال اختصاص یارانه‌هایی برای رفع مشكلات موجود در كارگاه‌ها هستیم.

وی در ادامه، درباره ایجاد شبكه تلویزیونی صنایع دستی گفت: پی‌گیری‌ها برای راه‌اندازی این شبكه آغاز شده است.

صالحی مرام تاكید كرد كه صنایع دستی ایران در سایر كشورها خواهان بسیاری دارد و معاونت صنایع دستی كشور در ماه‌های آینده با برگزاری نشست شهرداران خواهرخوانده‌های ایران در سایر كشورها به معرفی صنایع دستی كشور در جهان خواهد پرداخت.

معاون صنایع دستی كشور به نقش تبلیغات در فروش كالا در عرصه بین المللی اشاره كرد و اظهار داشت: حتی اگر 100 درصد بودجه صنایع دستی هم به این امر اختصاص داده شود، باز هم كافی نیست.

این مقام مسوول یادآور شد: سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات صنایع دستی صورت گرفت كه انتظار می رود این رقم در سال جاری به 5/1 میلیارد دلار افزایش یابد.

صالحی مرام گفت: چین یكی از مهمترین بازارهای هدف ما برای فروش محصولات صنایع دستی است و در این راستا قرار است چند گالری دایمی در تعدادی از شهرهای چین راه اندازی شود.

وی ادامه داد: كشورهای قطر و عمان نیز برای راه‌اندازی چنین گالری‌هایی كه صنایع دستی ایران را عرضه كند، اعلام آمادگی كرده‌اند.

معاون صنایع دستی كشور از فرش و گلیم را پرفروش‌ترین كالاهای حوزه صنایع دستی كشور نام برد و افزود: پس از این دو كالا، اصلی ترین و پرفروش ترین صنایع دستی ایران، قلم‌زنی و میناكاری است كه كشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا و چین بالاترین خرید را دارند.

وی یادآور شد كه بیشترین حجم صادرات صنایع دستی ایران به صورت چمدانی است و

كالاهای گران‌قیمتی همچون طلا‌،‌نقره و سنگ‌های قیمتی به وسیله چمدان از كشور خارج می‌شوند.

صالحی مرام در پایان تاكید كرد كه نمایشگاه بین المللی تخصصی - صادراتی صنایع دستی با برپایی 850 غرفه از 17 تا 23 خردادماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می شود.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: انگلستان , وابسته به تکزاس , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: