جمشید مشایخی:بازی های رایانه ای ایرانی باید مروج اخلاق باشند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای،'جمشید مشایخی' به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران اشاره كرد و گفت: برای تولید بازی های ایرانی درخور توجه در ابتدا باید عاشق خدا و ملت ایران بود و در عین حال از دانش و فناوری های عرصه بازی های رایانه ای به درستی اطلاع داشت.

بازیگر فیلم كمال الملك ادامه داد: برای تولید بازی های رایانه ای درخور توجه برای كودكان و نوجوانان می بایست نیازها و در عین حال استعداد آنان را سنجید و براساس آن بازی های بومی تولید كرد.

بازیگر مجموعه 'هزار دستان'یادآور شد: ورود بازی های خارجی و استفاده كودكان و نوجوانان از برخی بازی ها می تواند آسیب های جدی برای خانواده ها در پی داشته باشد از اینرو ضروری است تولیدات ملی در زمینه بازی های رایانه ای داشته باشیم.

مشایخی توضیح داد: در عرصه تولید محصولات فرهنگی همچون آثار سینمایی باید قله های علم و اخلاق را طی كرد و دشواری ها را پشت سر گذاشت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی ستایش تاكید كرد: تولید كنندگان بازی های رایانه ای باید در ساخت بازی های بومی اخلاق را رعایت كرده و ارزش های فرهنگی را در بازی های رایانه ای به نسل جوان منتقل كنند.

به عقیده وی، بازی های رایانه ای می تواند قصه گو های خوبی برای بچه باشند و بسیاری از داستان های اساطیری ما در قالب بازی رایانه ای برای نسل جوان روایت شود.

مشایخی یادآور شد كه بازی های رایانه ای می توانند چگونگی غلبه بر دشواری ها را به كودكان و نوجوانان آموزش دهند و تولیدات داخلی می توانند به نحوی در دنیا فراگیر شوند.

بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون همچنین ادامه داد: جشنواره بازی های رایانه ای تهران باید محملی برای گردهمایی خانواده ها باشد و این رویداد نباید تنها به اقدامی نمادین در عرصه گیم تبدیل شود.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**1983





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: