تجمع معلمان معترض در مقابل مجلس
نوشته شده توسط : chudae
مجلس ایران

معلمان و مربیان معترض، با سر دادن شعارهایی همچون "نمایندگان مجلس، عدالت، عدالت" خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند

تعدادی از مربیان مقطع پیش دبستانی و نیروهای شرکتی (حق التدریسی) آموزش و پرورش، در اعتراض به اخراج خود از آموزش و پرورش در مقابل مجلس ایران تجمع کردند.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۱۶ مرداد (۶ اوت) گزارش کرده که تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون "نمایندگان مجلس، عدالت، عدالت" خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند.

هفته پیش نیز جمعی از مربیان اخراج شده مقطع پیش دبستانی، با تجمع در مقابل ساختمان مجلس بر لزوم پاسخگویی مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرده بودند. این مربیان می گفتند که به نمایندگی از حدود ۲۵ هزار نفر از همکاران اخراجی خود دست به اعتراض زده اند.

مربیان مقطع پیش دبستانی، پس از آن بیکار شده اند که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که مدارس دولتی، با شروع سال تحصیلی جدید مجوز برگزاری دوره های آموزش این مقطع را نخواهند داشت.

یکی از مربیان حاضر در تجمع امروز، به خبرگزاری فارس گفته است: "شاید دهمین بار باشد که ما در مقابل مجلس تجمع می‌کنیم، ولی متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است."

"شاید دهمین بار باشد که ما در مقابل مجلس تجمع می‌کنیم ولی متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است"

یکی از مربیان معترض مقطع پیش دبستانی

در همین حال حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش به خبرگزاری ایسنا گفته است: "آموزش و پرورش براساس قانون هیچ‌گونه تکلیفی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی ندارد."

وی افزوده که این وزارتخانه در عوض، "شرایط ارتقای درآمدهای این معلمان" را "با حذف شرکت‌ها و واسطه‌ها و صدور مجوز به‌خود مربیان پیش‌دبستانی" فراهم کرده است.

تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی

همزمان گروهی از معلمان حق التدریسی، با تجمع در مقابل مجلس، خواستار تعیین تکلیف طرح استخدام معلمان حق التدریسی شده اند که کلیات آن در مجلس هشتم به تصویب رسیده بود.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه، دیروز در جلسه علنی مجلس گفته بود که معلمان حق‌التدریسی معترض، "۱۰سال در آموزش و پرورش کار کرده‌اند اما در حق آنها ظلم شده و اکنون بلاتکلیف هستند."

معلمان حق التدریسی، از چند سال پیش خواستار تعیین تکلیف و استخدام خود هستند و این در حالی است که در سال های اخیر، عده زیادی از آنها به علت نداشتن قرارداد، از مدارس محل کار خود اخراج شده اند.

" یکی از شرکت کنندگان در تجمع امروز گفته است که در آزمون استخدامی معلمان حق‌التدریسی، 'تنها افرادی که سهمیه داشته اند' قبول شده‌اند"

وزارت آموزش و پرورش، چندی پیش اقدام به برگزاری یک آزمون استخدامی برای معلمان حق التدریسی کرد اما در پی برگزاری این آزمون، بسیاری از شرکت کنندگان گلایه کردند که درصد محدودی از معلمان در آن موفق شده اند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع امروز، به خبرگزاری فارس گفته است که در آزمون استخدامی معلمان حق التدریسی، "تنها افرادی که سهمیه داشته اند" قبول شده اند.

در آزمون های استخدامی ایران، گروه هایی از شرکت کنندگان، که پرتعدادترین آنها اعضای بسیج هستند، دارای اولویت تلقی می شوند.





:: برچسب‌ها: فرانسه , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: