ایتالیا با دریافت کمک مالی خارجی مخالفت کرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، ایگنازیو ویسکو تصریح کرد در شرایط فعلی دولت ایتالیا برای کاهش نرخ بهره استقراض در این کشور نیازی به دریافت کمکهای مالی خارجی ندارد .

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود نیاز یا عدم نیاز ایتالیا به دریافت کمکهای مالی در آینده بستگی زیادی به ارزیابی سرمایه گذاران بین المللی در خصوص وضعیت اقتصادی و تلاشهای دولت ایتالیا برای مقابله با بحران مالی خواهد داشت .

وی گفت دولت ایتالیا قصد دارد با اجرای سیاستهای منظم بودجه ای موانع موجود برای افزایش رشد اقتصادی این کشور را برطرف کند . وی پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایتالیا در سال 2013 میلادی نیز بسیار پایین خواهد بود .

آنتونیو کاتریکالا مقام ارشد دولت ایتالیا نیز تاکید کرد این مساله احمفانه خواهد بود اگر ایتالیا بخواهد زودتر از اسپانیا به فکر دریافت کمکهای مالی خارجی باشد چرا که وضعیت ساختارهای اقتصادی ایتالیا به مراتب بهتر و قوی تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است .

مخالفت اسپانیا و ایتالیا با دریافت کمکهای مالی کامل بین المللی در حالی است که بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود هیچ گونه برنامه جدیدی را برای نجات منطقه یورو از بحران مالی و بدهی اعلام نکرده است .

بر اساس این گزارش ، ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا پیش از این قول داده بود این بانک برای نجات منطقه یورو از بحران مالی و بدهی هر اقدام مثبت و موثری را انجام خواهد داد . بر این اساس ، ماریانو راخوی نیز در کنفرانس خبری مشترک با ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد این دو کشور با همکاری یکدیگر به مقابله با بحران مالی و بدهی ادامه خواهند داد .

ایتالیا و اسپانیا گزینه های بعدی بحران مالی و بدهی منطقه یورو به شمار می روند . ایتالیا و اسپانیا به ترتیب سومین و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می روند . ایتالیا با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل 120 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . اسپانیا نیز با بحران بیکاری و کسری بودجه روبرو است .





:: برچسب‌ها: درخت , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: