آغاز بكار آموزشكده بهداشت دهان در دانشگاه علوم پزشكی البرز
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكی، محمدحسین خوشنویسان افزود: رشته بهداشت دهان، رشته ای است با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مراكز آموزشی، شبكه های بهداشتی و درمانی كشور و مراكز درمانی دولتی و خصوصی، كه افراد به منظور ارتقاء سطح سلامت دهان و دندان، خدمات پیشگیرانه، مشاركت در امر پژوهش و كمك به دندان پزشك به عنوان عضو تیم دندانپزشكی در مقطع كاردانی آموزش می بینند.

رییس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان ادامه داد: شیوع گسترده بیماری های دهان از یك سو و هزینه بالای تربیت كادر درمانی ایجاب می كند، تا توجه بیشتری به امر پیشگیری به عمل آید، و شعار وزارت بهداشت مبنی بر سالم نگه داشتن دندان سالم نیز با تاسیس آموزشكده بهداشت دهان قابل تحقق است.

خوشنویسان با اشاره به وظیفه كاردان بهداشت دهان اظهار داشت: كمك به ارتقاء سطح سلامتی دهان و دندان جامعه و پیشگیری از بیماری های دهان از جمله وظایف یك فرد آموزش دیده در این دوره است.

وی خاطرنشان كرد: آموزش بهداشت دهان و دندان در مهد كودك ها، در دبستان ها به دانش آموزان، آموزگاران و والدین و نیز آموزش به زوجین جوان، مادران باردار وشیرده از دیگر وظایف خطیر كاردان بهداشت دهان است.

وی با اشاره به ایجاد این آموزشكده در دانشگاه تازه تاسیس البرز گفت: راه اندازی آموزشكده بهداشت دهان مصداق مهمی از عملی كردن شعار تولید ملی و جهاد اقتصادی می باشد. زیرا ما می توانیم در این مراكز با كمترین هزینه شاهد بیشترین بهره وری در امر خدمات بهداشت دهان و دندان باشیم كه خوشبختانه در دانشگاه البرز این مهم در حال انجام است.

اجتمام**9105** 1568





:: برچسب‌ها: شب , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: