شیر گاو برای نوزادان مناسب نیست
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش زینیوز، 'دبنات گودهوری' رییس موسسه بهداشت و سلامت عمومی هند گفت: دادن شیر گاو به نوزادان آنها را از تغذیه مناسب محروم می كند چرا كه شیر گاو حاوی سطوح زیادی از پروتئین است كه برای كلیه های نابالغ نوزادان مناسب نیست.

محققان می گویند : مادرانی كه به دلایلی نمی توانند به كودكان خود شیر بدهند بهتر است به جای این كه به نوزادان خود شیر گاو بدهند با پزشك خانواده خود در ارتباط با یك جایگزین مناسب صحبت كنند.

به گفته كارشناسان ، شیر گاو از لحاظ مواد مغذی لازم برای نوزادان فقیر است و همچنین حاوی آهن كمی است. همچنین برخی اوقات سطوح بالایی آنتی بیوتیك و آفت كش در شیر گاو مشاهده می شود.

محققان گفتند: این در حالی است كه شیر مادر مملو از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آنتی بادی ها است كه از نوزادان در برابر بیماری هایی كه زندگی انسان را تهدید می كند، محافظت می كند.

علاوه بر این از آنجایی كه شیر مادر خطر ابتلا به اسهال را كاهش می دهد از نوزادان در برابر واكنش هایی مانند اگزما محافظت می كند.

مطالعات نشان می دهد كه بسیاری از مادران قبل از موعد ، كودكان خود را از شیر مادر محروم می كنند به طوری كه تنها 69 درصد از كودكان كمتر از دو ماه با شیر مادر تغذیه می شوند.

براساس نتایج این مطالعه، شمار كودكانی كه از شیر مادر محروم می شود در دو تا سه ماهگی افزایش می یابد و به 51 درصد می رسد به طوری كه در چهار تا پنج ماهگی تنها 28 درصد از نوزادان از شیر مادر تغذیه می كنند.

علمی**2038**1581





:: برچسب‌ها: پارک , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: