پوتین با كامرون در باره مساله سوریه گفت و گو می كند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا،'دمیتری پسكوف' سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 'ولادیمیر پوتین' امروز برای انجام دیدار كوتاه عازم انگلیس می شود.

وی خاطرنشان كرد: رییس جمهوری روسیه در جریان این سفر از برخی برنامه های ورزشی المپیك لندن مانند مسابقات جودو (رشته ای كه پوتین در آن مهارت دارد) دیدن خواهد كرد.

پسكوف گفت: رییس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس در این سفر در باره اوضاع سوریه گفت و گو می كنند و انتظار داریم كه در این دیدار فرصت دیگری برای ادامه بحث در باره این مساله كه از اجلاس گروه بیست كشور صنعتی آغاز شد، به دست آید.

وی ادامه داد: امیدواریم در دیدار مقام های ارشد روسیه و انگلستان استدلالهای خود برای موضع كشورمان در قبال مساله سوریه را به اطلاع طرف انگلیسی برسانیم.

'موضوع همكاری های دوجانبه روسیه و انگلیس به ویژه در عرصه انرژی هم در دیدار پوتین با كامرون مورد بحث قرار می گیرد'.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه خاطرنشان كرد: حجم مبادلات بازرگانی میان دو كشور در سال 2011 به 21 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و این رقم با توجه به طرفیتهای روابط دو كشور رقم پایینی بوده و قرار است سران دو كشور در باره راههای افزایش آن رایزنی و تبادل نظر كنند.

روابط روسیه و انگلیس در سالهای اخیر به دلیل مسایلی همچون خودداری روسیه از تحویل یك تبعه روس متهم به قتل در لندن به انگلیس و نیز پناهندگی چند نفر از سرمایه داران روس به انگلیس سرد بوده است.

مساله سوریه و موضع مداخله جویانه انگلیس به پیروی از آمریكا هم در یك سال اخیر عامل تنش آفرین روابط این كشور با روسیه بوده است كه مسكو بر ضرورت خودداری از مداخله خارجی در امور داخلی سوریه تاكید دارد.

اروپام/2242**518**1577





:: برچسب‌ها: باغ , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: