مجلس تركیه خواهان پاسخگویی دولت در قبال فعالیتهای نظامی ضد سوریه شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت مجلس تركیه، ' قمر گنچ' با طرح سووالی از' رجب طیب اردوغان' نخست وزیر این كشور خواهان توضیح وی درباره اخبار منتشر شده در روزهای اخیر پیرامون تبدیل شدن پایگاه هوایی آمریكایی 'اینجرلیك' در استان 'آدانا' در جنوب تركیه به مركز آموزش و تجهیز و مسلح سازی تروریست‌های ضد دولت سوریه شد .

روزنامه ' آیدینلیك ' بتازگی نوشته بود ، 'داریا دارنل' سركنسول آمریكا در آدانا پنج هزار تن از مخالفان سوری را به پایگاه آمریكایی اینجرلیك منتقل كرده و ضمن آموزش عملیات‌ تروریستی با در اختیار قرار دادن پول، سلاح و مهمات آنان را روانه خاك سوریه كرده است.

' قمر گنچ' خواهان پاسخگویی شفاهی نخست وزیر تركیه به این سووال شد كه آیا قصد دارد كنسول آمریكا را به خاطر این فعالیتهای نظامی علیه سوریه اخراج كند؟

وی همچنین از اردوغان پرسید آیا این‌ ادعاها واقعیت دارد و اگر واقعیت دارد آیا این گونه فعالیتها كه بدون مجوز مجلس بوده با قانون اساسی مغایرت ندارد؟

از سوی دیگر حزب حركت ملی در مجلس تركیه نیز خواستار پاسخ نخست وزیر تركیه به خبر تاسیس پایگاه سری در استان آدانا در جنوب تركیه برای كمك به معارضان سوریه شد.

اوكتای ورال رییس فراكسیون حزب حركت ملی در مجلس تركیه در نامه ای به هیات رییسه مجلس تركیه خواستار پاسخ رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه به این سووال شد كه آیا این پایگاه سری در سفر معاون وزیر امور خارجه عربستان به تركیه به درخواست وی تاسیس شده است؟

وی افزود: خبرگزاری رویترز 27 ژوییه ادعا كرد: تركیه، عربستان و قطر با همكاری یكدیگر یك پایگاه سری در جنوب تركیه تاسیس كرده اند و از طریق این پایگاه كمكهای نظامی برای مخالفان دولت سوریه تامین می كنند.

'اوكتای ورال' از نخست وزیر تركیه خواست به این سووال پاسخ دهد كه آیا خبرهای منتشر شده در این باره كه تركیه، ‌عربستان و قطر از طریق پایگاه مركزی آدانا سلاح و پول برای مخالفان حكومت سوریه ارسال می كنند صحیح است.

وی همچنین خواهان پاسخ اردوغان به این سووال شد كه آیا پایگاه سری یاد شده در داخل پایگاه آمریكایی اینجرلیك در منطقه آدانا است یا اینكه در جای دیگری از این شهر قرار دارد.

خاورم ** 2010** 230**1663**1577





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: