استعدادیابی و توجه به سنین پایه اولویت تیم ملی فوتبال نوجوانان است
نوشته شده توسط : chudae

'علی دوستی' روز پنجشنبه در حاشیه اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد باشگاههای كشور كه در رده های سنی پایه در زمینه استعدادیابی ورزشكاران در سطح كشور فعالیت می كنند بسیار كم است و به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی گفت: با توجه به ظرفیتهای بسیار ایران در ورزش فوتبال، كمبود تعداد مراكز فعال در این بخش یك ضعف است.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان اظهار داشت: مسوولان باشگاهها و تیمهای فوتبال باید به آموزش سنین پایه و استعدادیابی توجهی خاص داشته باشند.

وی گفت: فدراسیون فوتبال توجه خاصی به تیمهای پایه دارد و با در اختیار گذاردن امكانات لازم، از تیم ملی فوتبال نوجوانان حمایت می كند.

دوستی ادامه داد: استعدادهای فراوان و ظرفیتهای بالقوه ای در ورزش فوتبال كشور از جمله رده های سنی نوجوانان و سنین پایه وجود دارد ولی مربیانی كه دلسوزانه برای سنین پایه فوتبال زحمت می كشند یا دیده نمی شوند و یا به دلیل مقرون به صرفه نبودن و فقدان درآمد لازم حاضر به ورود در این بخش نیستند.

وی در ادامه گفت: تیم ملی فوتبال نوجوانان برای افزایش آمادگی حضور در رقابتهای فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا اردوی دو روزه ای را در مشهد سپری می كند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان افزود: این تیم تا زمان برگزاری مسابقات سه اردوی دیگر را پیش رو دارد.

وی گفت: یكی از این اردوها از روز دوشنبه هفته آینده به مدت 10 روز در كمپ تیمهای ملی و مرحله دوم اردو نیز از 20 تا 30 مرداد ماه در همان مكان برگزار می شود.

او اظهارداشت: بعد از برگزاری اردوی دوم تیم ملی، اردوی دیگری در مالزی برگزار می كنیم و در دو بازی دوستانه مقابل تیم نوجوانان عربستان قرار می گیریم.

وی گفت: هم اكنون 60 بازیكن مدنظر كادر فنی تیم ملی قرار دارند كه 28 نفر از آنان در اردو به سر می برند و از خراسان رضوی نیز سه بازیكن به نامهای 'سیدسجاد سید، محمد رضا بازاژ و علی ریگی' عضو تیم ملی فوتبال نوجوانان هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجواناندر ادامه فوتبال كشور را بسیار عقب تر از كشورهایی مانند كره جنوبی و ژاپن دانست ومشكل اصلی آن را نداشتن خودباوری لازم و همدل نبودن دست اندركاران جامعه ورزشی این رشته ذكر كرد.

دوستی گفت: 100 درصد موافق برگزاری مسابقه های جام حذفی فوتبال در كشور هستم زیرا برگزاری این رقابتها به رشد فوتبال ایران و افزایش آمادگی تیمها برای حضور در بازیهای حذفی كمك می كند.

وی در ادامه افزود: با عنایت به استعداد و قابلیتهای ورزش فوتبال خراسان رضوی نباید شرایط فعلی بر این ورزش در استان حاكم باشد و استانی با این استعداد و توانمندی نماینده ای در رقابتهای مطرح و لیگ برتر كشور نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: خراسان رضوی از معدود استانهای كشور است كه نیاز به جذب بازیكن غیربومی ندارد و می تواند با برنامه ریزی درست و بلندمدت از سنین پایه، به دوران اوج خود بازگردد.

اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان برای افزایش آمادگی به منظور حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، طی روزهای یازدهم تا سیزدهم مرداد ماه جاری در مشهد ادامه دارد.ك/3

7490/664





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , جدید , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: