ترکیه،واردات نخ نایلون از ایران را محدود کرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مقررات با تصویب هیات دولت ترکیه، طی بخشنامه ای که در شماره روز چهارشنبه روزنامه رسمی ترکیه انتشار یافت، اجرایی شد.

به موجب این مقررات دریافت هزینه مضاعف در واردات این کالا از 10 اوت سال جاری ( 20 مرداد )به مدت سه سال اعمال خواهد شد.

براساس این بخشنامه، وارد کنندگان نخ نایلون و یا سایر مواد پلاستیکی از جمهوری اسلامی ایران، از 10 اوت سالجاری تا نهم اوت سال آینده( 19 مرداد سال 1392 ) برای هر کیلوگرم از این نخ ها هزینه مضاعفی برابر یک دلار و 22 و نیم سنت، از 10 اوت سال آینده تا 10 اوت 2013 ( 20 مرداد 1393 ) معادل یک دلار و 20 سنت و برای دوره یک ساله دیگر معادل یک دلار و 17 ونیم سنت پرداخت خواهند کرد.

هزینه مضاعف هنگام ترخیص کالا در مبادی گمرک ترکیه اعمال خواهد شد که بالطبع بطور جداگانه از هزینه گمرکی و سایر عوارض گمرکی برای نخ نایلون و سایر مواد پلاستیکی تولید جمهوری اسلامی ایران، محاسبه و دریافت خواهد شد.

ترکیه پیشتر نیز در مورد واردات برخی از تولیدات کشورمان از قبیل شیشه مسطح و بلور، گونی های پلی پروپیلین مقررات بازدارنده ای اعمال کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آنکارا، دولت ترکیه با این تصمیم، در واقع محدودیتی را که از سه سال پیش برای واردات نخ نایلون از ایران اعمال می کرد، تمدید کرد.

دولت این کشور همواره با عنوان کردن حمایت از تولیدات داخلی خود برای آن دسته از کالاهای صادراتی ایران به ترکیه که از قدرت رقابت بالایی در بازار این کشور برخوردار هستند، چنین تدابیر محدود کننده ای اعمال کرده است.

برون مرزي**1423**





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: