مدارس مناسب ترین مكان برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد است
نوشته شده توسط : chudae

' محمد حسین غلامی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مدرسه قوی‌ترین سازمان اجتماعی و آموزشیِ برای مداخله پیشگیرانه در زمینه اعتیاد است.

وی اظهار داشت: تحقق اصول پیشگیری در برنامه‌های پیشگیرانه در مدارس موجب تقویت عوامل محافظت‌كننده، كاهش عوامل خطر، تقویت مهارت‌های مقاومت در برابر پیشنهاد مصرف مواد و بهبود عزت نفس و مشاركت نوجوانان در برنامه‌های اجتماعی خواهد شد.

غلامی با اشاره به نحوه انتقال مفاهیم پیشگیری از اعتیاد به دانش‌آموزان، اظهار داشت: نحوه انتقال مفاهیم پیشگیری از اعتیاد به دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد كه زمینه كنجكاوی دانش‌آموزان را نسبت به مصرف مواد فراهم نكند.

این روانپزشك ادامه داد: با توجه به اینكه دسترسی دانش‌آموزان به سایت‌های مختلف اینترنتی كه برخی از آنها ترویج دهنده مصرف مواد هستند، آسان است، لذا برنامه های پیشگیرانه باید طوری به آنان انتقال داده شود تا انگیزه ای برای توجه به مواد مخدر در این سایت ها ایجاد نشود.

غلامی با اشاره به لزوم توسعه ابزارهای جایگزین سیگار، مواد مخدر و توهم زا، گفت: دانش‌آموزان باید مدل و سبك زندگی خود را از طریق فعالیت‌های جایگزین مانند ورزش و شركت در جشنواره‌های مختلف بیاموزند.

اجتمام **9022 ** 1569





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: