بانک مرکزی اروپا برای نجات منطقه یورو وارد عمل شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس روبرت ماندل که از وی به عنوان پدر یورو یاد می شود ، در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی ان بی سی تصریح کرد ، به نظر من ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در تازه ترین اظهارات خود تمایل بانک مرکزی اروپا برای انجام اقدامات موثر و لازم برای جلوگیری از بحران مالی و بدهی منطقه یورو را نشان داده است .

وی افزود البته نخستین و مهمترین وظیفه بانک مرکزی اروپا مقابله با نرخ تورم و جلوگیری از افزایش فشارهای تورمی است. بانک مرکزی اروپا باید ثبات قیمتی را برقرار کند و با اتخاذ سیاستهای مناسب پولی نرخ تورم را در حد متعادلی حفظ کند .

بر این اساس ، وی افزود وظیفه دیگر بانک مرکزی اروپا کمک به حفظ ثبات و آرامش در سیستم بانکی و اقتصادی اروپا است . علاوه بر دراگی ، ژان کلود یانکر رییس یورو گروپ نیز تاکید کرد رهبران اروپایی به زودی تصمیمات جدیدی را برای حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش نرخ بهره استقراض اسپانیا اتخاذ خواهند کرد .

ماندل برنده جایزه نوبل اقتصاد است و یکی از کارشناسان اقتصادی است که معتقد است اسپانیا به زودی خواستار دریافت کمکهای مالی بین المللی خواهد شد .

وی در این باره گفت برای من کاملا روشن است که اسپانیا نیز در مسیری گام بر می دارد که در نهایت نیاز به دریافت کمکهای مالی بین المللی خواهد داشت . بحران بدهی اسپانیا به شدت اقتصاد این کشور را تهدید می کند .

جیم اونیل رییس موسسه گلد من ساش نیز تاکید کرد دریافت کمکهای مالی بین المللی از سوی اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو اجتناب نا پذیر است . ماندل افزود ، یورو هنوز ارز معتبر بین المللی به شمار می رود و قابلیت رقابت با ارزهای جهانی را دارد . اگر بحران مالی و بدهی منطقه یورو حل و فصل شود میلیاردها دلار سرمایه سرگردان در جهان به سوی اقتصاد اروپا سرازیر خواهد شد .

ماندل در ادامه از طرح انتشار اوراق قرضه مشترک یورو حمایت کرد و خواستار انتشار این اوراق برای حل بحران یورو شد .





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: