دادخواهی خانواده دختر افغان که یک سال پیش کشته شد
نوشته شده توسط : chudae
مادر دختری که یک سال پیش کشته شد

مادر این دختر می گوید، هنوز تلاش آنها برای دادخواهی به جایی نرسیده است

یک سال پس از تجاوز جنسی و قتل یک دختر در شمال افغانستان، خانواده او ادعا می کند که عاملان این خشونت آنها را تهدید کرده و خانه‌شان را به آتش کشیده اند.

پدر و مادر این دختر، همراه با هفت فرزند شان از محل زندگی خود در ولسوالی رستاق ولایت تخار، فرار کرده و برای دادخواهی به کابل آمده اند.

آنها می گویند دخترشان یک سال پیش از سوی خویشان یکی از اعضای پارلمان افغانستان مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

این دختر، برای پایان دادن به جنجال ناشی از تجاوز جنسی، با فرد متجاوز ازدواج کرد، اما مدتی پس از ازدواج، به قتل رسید.

این حادثه در ولسوالی رستاق ولایت تخار صورت گرفت. مقامات دولت افغانستان در کابل می گویند که در همان زمان، به مقامات محلی دستور داده بودند تا این قضیه را پیگیری کند.

اما اعضای خانواده این دختر می گویند هیچ گونه رسیدگی به این پرونده صورت نگرفته است و حالا برای بلند کردن صدای خود به نهادهای دولتی و غیردولتی، به کابل آمده اند.

پدر این دختر می گوید ظرف یک سال گذشته، یک پسر و یک دختر دیگر او نیز زیر فشار افراد زورمند در محل زندگی شان، زندانی شده اند، بدون اینکه به گفته او، جرمی مرتکب شده باشند.

قاضی کبیر مرزبان، عضو پارلمان افغانستان که خویشان او به تجاوز جنسی به این دختر متهم هستند، در تماس با بی‌بی‌سی ادعای این خانواده در مورد وارد کردن فشار بر آنها را تکذیب کرد.

مسئولان کمیسیون حقوق بشر افغانستان می گویند شکایت رسمی این خانواده را دریافت کرده اند، اما به گفته آنها، این قضیه به دلیل پیچیدگی هایی که دارد، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

قضیه تجاوز جنسی و قتل این دختر سال گذشته بدنبال آن که بی‌بی‌سی آن را منتشر کرد، در محور توجه نهادهای حقوق بشری قرار گرفت.

شماری از ساکنان ولسوالی رستاق در همان زمان، در اعتراض به این مسئله راه‌پیمایی کردند.

اما آنچه میان این قضیه و ده‌ها مورد دیگر تجاوز جنسی در افغانستان مشابهت دارد، عدم پیگرد قانونی و مجازات عاملان تجاوز جنسی است.





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: