ایتالیا خواستار تشکیل سریع اتحادیه بانکی منطقه یورو شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، رهبران اروپایی در نشست ماه گذشته خود در شهر بروکسل با طرح تشکیل اتحادیه مشترک بانکی بین کشورهای عضو یورو موافقت کردند ولی هنوز بر سر جزییات تشکیل این اتحادیه پولی از جمله زمان تشکیل آن هیچ گونه توافقی حاصل نشده است .

بر اساس این گزارش ، بزرگترین اتحادیه تجاری و بازرگانی ایتالیا موسوم به کنفینداستریا طی بیانیه ای اعلام کرد اتحادیه مشترک بانکی منطقه یورو باید هر چه سریعتر تشکیل شود تا تصمیم ماه ژوئن رهبران اروپایی به مرحله اجرا برسد . تشکیل این اتحادیه بانکی مشترک بین کشورهای عضو یورو تاثیر زیادی بر افزایش نظارت بر عملکرد سیستم بانکی اروپا خواهد داشت .

ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد بانک مرکزی اروپا هر اقدام لازمی را برای نجات منطقه یورو و ادامه حیات اتحادیه پولی مشترک اروپا انجام خواهد داد . اتحادیه تجاری ایتالیا در ادامه افزود گر چه اقدامات بانک مرکزی اروپا برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو تا کنون تاثیر زیادی بر کاهش نگرانیهای بین المللی داشته ولی این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده است .

بانک مرکزی اروپا طی ماههای گذشته تا کنون سه بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده و بیش از 1.2 تریلیون یورو نقدینگی به سیستم بانکی اروپا تزریق کرده است . در حالی که کشورهای ایتالیا فرانسه و اسپانیا خواستار انتشار اوراق قرضه مشترک یورو برای حل بحران مالی و بدهی اروپا هستند دولت آلمان هنوز با این پیشنهاد مخالفت می کند و خواستار اجرای سیاستهای ریاضتی بیشتر تا دستیابی به همگرایی مالی و اقتصادی بیشتر در اروپا است .

میزان پس اندازهای بانکهای ایتالیایی در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 55 میلیارد یورو معادل 7.2 درصد کاهش داشته است این در حالی است که این رقم در سیستم بانکی آلمان در این مدت با 135 میلیارد یورو افزایش روبرو شده است .

ایتالیا با بدهی بیش از 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل 120 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . کارشناسان اقتصادی به شدت نگران گسترش بحران مالی و بدهی منطقه یورو و تکرار سرنوشت یونان در ایتالیا و اسپانیا هستند .





:: برچسب‌ها: رنگ , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: