رکود اقتصادی اسپانیا شدیدتر از پیش بینی های اولیه خواهد بود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی اسپانیا امسال بیش از 1.7 درصد کاهش خواهد یافت و این رقم در سال 2013 میلادی نیز با کاهش 1.2 درصدی روبرو خواهد شد .

بر اساس این گزارش ، صندوق بین المللی پول نسبت به ناتوانی دولت اسپانیا در تامین مالی بدهی های خود هشدار داد . نرخ بهره استقراض اوراق قرضه ده ساله دولت اسپانیا به بیش از 7.50 درصد رسیده است که این رقم از سال 1999 میلادی بی سابقه بوده است .

بر این اساس ، گر چه وزرای دارایی منطقه یورو به تازگی وام 100 میلیارد یورویی برای نجات سیستم بانکی اسپانیا در اختیار این کشور قرار داده است ولی به نظر می رسد این رقم برای نجات اقتصادی این کشور کافی نخواهد بود .

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد کسری بودجه اسپانیا تا پایان سال 2013 میلادی بیشتر از اهداف تعیین شده از سوی دولت خواهد بود و به بیش از 5.9 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید . وزرای دارایی منطقه یورو یک سال بیشتر به اسپانیا مهلت داده اند تا کسری بودجه خود را به کمتر از 3 درصد تولید ناخالص داخلی برساند .

کسری بودجه اسپانیا سال گذشته به بیش از 8.9 درصد رسیده است و دولت مادرید قصد دارد این رقم را امسال به 6.3 درصد و سال آینده به 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد .

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول کسری بودجه اسپانیا تا پایان امسال به بیش از 7 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید . اسپانیا با دومین رکود اقتصادی متوالی از سال 2009 میلادی روبرو است . نرخ بیکاری این کشور تا پایان سه ماه دوم 2012 میلادی به بیش از 24.6 درصد رسیده است .

بر این اساس ، تعداد بیکاران اسپانیایی نیز در این مدت با 53500 نفر افزایش به بیش از 5.69 میلیون نفر رسیده است . اسپانیا همچنان بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته و 17 کشور عضو یورو در اختیار دارد . اسپانیا برای دومین بار متوالی از سال 2009 میلادی با رکود اقتصادی روبرو شده است .

انتهای پیام /





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , فوتبال , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: