کسری بودجه آمریکا امسال به 1.2 تریلیون دلار خواهد رسید
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، این برای چهارمین سال متوالی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود که آمریکا با کسری بودجه بالای یک تریلیون دلار روبرو خواهد شد .

بر اساس این گزارش ، مشکلات و چالشهای اقتصادی آمریکا به بزرگترین نگرانی رای دهندگان آمریکایی تبدیل شده است و آمارهای تیره و تار در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور به مهمترین دردسر اوباما در انتخابات نوامبر تبدیل شده است .

بر این اساس ، کاهش رشد اقتصادی آمریکا به 1.5 درصد در سه ماه دوم 2012 میلادی نیز به نگرانیهای مردم این کشور افزوده است . دفتر بودجه کاخ سفید اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا تا پایان امسال به 2.6 درصد و نرخ بیکاری نیز به 7.9 درصد خواهد رسید .

جفری زاینتس مدیر دفتر بودجه کاخ سفید تاکید کرد روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا که از سال 2009 میلادی آغاز شده روندی نسبتا متعادل است و نرخ بیکاری نیز به تدریج در حال کاهش خواهد بود . اقتصاد آمریکا همچنان با چالشهای زیادی روبرو است .

این گزارش افزود کسری بودجه آمریکا امسال به 1.2 تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم 116 میلیارد دلار کمتر از پیش بینی های اولیه خواهد بود . کاخ سفید قصد دارد کسری بودجه آمریکا را تا سال 2017 میلادی به کمتر از 3 درصد تولید ناخالص داخلی برساند .

دولت اوباما قصد دارد با طرح افزایش مالیات بر ثروتمندانی که بیش از 250 هزار دلار در سال در آمد دارند ، بخش زیادی از کسری بودجه خود را تامین کند .

بر این اساس کل بدهی آمریکا تا پایان امسال به بیش از 16.2 تریلیون دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان دهه جاری از مرز 25.4 تریلیون دلار خواهد گذشت .





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: