بیش از یكهزار حادثه دیده حوادث دریایی در شمال كشور نجات یافتند
نوشته شده توسط : chudae

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در اجرای این طرح، امدادگران و نجاتگران یاد شده با اجرای یكهزار و 657 عملیات امداد و نجات در محیط های دریایی به ارائه خدمات اولیه نجات پرداختند.

'احمدرضا شجیعی' اضافه كرد: در اجرای این عملیات به یكهزار و 657 حادثه دیده حوادث یاد شده خدمات امداد و نجات دریایی و ساحلی ارائه شد كه از این تعداد حادثه دیده یكهزار و 81 نفر ازآنها در داخل طرح سالم سازی دریا و 576 نفر دیگر از آنها خارج از طرح سالم سازی دریا از خدمات امدادی گروه های یاد شده بهره مند شدند.

وی افزود: همچنین در اجرای عملیات نجات غریق از سوی نجاتگران هلال احمر به 66 نفر از افراد گرفتار و مضطر در دریا خدمات نجات از آب ارائه شد كه از این تعداد غریق 54 نفر در محل از سوی امدادگران درمان و 12 نفر از آنها با قید فوریت های امدادی به مراكز درمانی منتقل شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در مدت زمان یاد شده یكهزار و 591 نفر از مسافران تابستانی دریای خزر به صورت حضوری به پست های امداد و نجات ساحلی و دریایی هلال احمر در سه استان مازندران، گیلان و گلستان مراجعه كردند كه از این تعداد یكهزار و 584 نفر از آنها از سوی امدادگران درمان سرپایی شدند و هفت نفر از آنها نیز برای ادامه درمان به مراكز درمانی منتقل شدند.

شجیعی افزود: هم اكنون پنج مركز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا در استان های یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است.

وی اظهار داشت: هم اكنون 45 پایگاه امدادی نیز با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس مجهز در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر شدند.

شجیعی تصریح كرد مهم ترین عامل موفقیت درعملیات‌ امداد و نجات دریایی وجود قایق های نجات آماده، آمبولانس‌های دریایی مجهز، نیروهای متخصص و عملیاتی جستجو و نجات در دریا و ایجاد مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی است.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: غروب , آسیا , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: