رییس بركنارشده فدراسیون قایقرانی :اگر نایستم مافیا شكل می گیرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، نشست خبری 'احمد دنیامالی' ظهر امروز(دوشنبه) در زورخانه ده ونك تهران برگزار شد تاوی به دو ماه مسائل حاشیه ای پیرامون بركناری اش از ریاست فدراسیون قایقرانی پاسخ دهد.

دنیامالی درآغاز این نشست درباره علت انتخاب'زورخانه'به عنوان مكان برگزاری این نشست گفت: اینجا را انتخاب كردیم چون زورخانه حرمت دارد و فضایش به من اجازه نمی دهد كه حرفی خلاف معرفت، اخلاق و جوانمردی بزنم.آرزوی من این است كه كاروان ایران درالمپیك نتایج درخشانی كسب كند و باعث شادی دل مردم شود.

وی اظهار داشت: معتقدم امروز مدیران حوزه ورزش نباید اجازه داشته باشند كه بر اساس برداشت های شخصی خود تصمیم گیری كنند بلكه باید بپذیرند كه هر اختیاری جای خود را دارد و باید در تصمیم گیری ها الزامات قانونی را پذیرفت. برخی بااین توجیه كه در گذشته هم به همین روش روسای فدراسیون ها بركنار می شدند، سعی در توجیه كار وزارت ورزش داشتند اما باید بدانیم كه شرایط و قوانین بین المللی در 10 سال گذشته تغییر زیادی كرده است.

رییس بركنار شده فدراسیون قایقرانی گفت : در سال های اخیر افرادی در راس ورزش قرار گرفتند كه با سعی وخطا كار خود را پیش بردند و با این كار آسیب های زیادی به ورزش وارد كردند. باید بدانیم كه حق نداریم هر مدیری را در ورزش به كار بگیریم. در سال های اخیر سیاست این بوده است كه افراد پولدار وارد ورزش شوند با خیال اینكه از این طریق به شهرت برسند، زیرا احساس می كنند كه فضای ورزش برای رسیدن به این هدف باز است.

وی تاكید كرد: ما باید جلوی ورود و نفوذ این افراد را به ورزش بگیریم. معنا ندارد كسانی كه در حوزه های دیگر موفق بوده اند اداره ورزش را بر عهده بگیرند. حضور این افراد بزرگترین آسیب را به ورزش وارد می كند. یعنی ورزشی ها انقدر ناتوان هستندكه پولدارهااداره آن را بر عهده بگیرند؟در حال حاضر ارتباطات مالی برخی از این پولدارها با مدیران سوال برانگیز است.

دنیامالی ادامه داد: افكار عمومی این افراد را به خوبی نمی شناسد و اگر امثال من ساكت بنشینیم و جلوی این كار را نگیریم روزی می رسد كه یك مافیای سازمان یافته در ورزش ایجاد می شود و دیگر نمی توان كاری كرد. در آن زمان هركس حرف حساب بزند از صحنه خارج می شود.

'این مافیا از فوتبال شروع شد و در حال گسترش به سایر رشته ها است و پول، زور و شهرت را در كنار خود دارد. باید این حاكمیت نامرئی را شفاف كنیم زیرا آن ها از شفافیت می ترسند.'

وی گفت: مشكل بزرگ ورزش ایران این است كه خلاهای قانونی زیادی درباره تفكیك اختیارات مدیران وجود داردواین زمینه را برای تصمیم گیری های شخصی فراهم می كند.از نمایندگان مجلس می خواهم كه به جای دنبال كردن استیضاح وزیر، به فكر اصلاح قوانین ورزش بر اساس منشور المپیك و قوانین فدراسیون های بین المللی باشند تا یك كار زیربنایی انجام شود.

رییس بركنارشده فدراسیون قایقرانی گفت:من به عنوان عضوی ازخانواده ورزش به ورزش تعلق دارم و معتقدم كه اگر قرار باشد همواره وزیر تیغ استیضاح را زیر گلوی خود احساس كند، آینده خوبی در انتظار ورزش نیست.

وی در باره بركناری اش از ریاست فدراسیون قایقرانی گفت: مشكل مدیران ورزش این است كه فكر می كنند رییس فدراسیون را نیز مانند مدیران كل هر زمان دلشان بخواهد می توانند عزل یا نصب كنند. یكی از بركات اتفاقات دو ماه گذشته این بود كه نشان داد مدیران هركاری بخواهند نمی توانند انجام دهند. می دانم كه هنوز برخی از روسای فدراسیون ها باب طبع آقایان نیستند،اما باید به رای مجمع احترام بگذارند.

دنیامالی تصریح كرد: تاكنون بیش از 20 نامه درباره بركناری های اخیر از مجامع بین المللی و جهانی ورزش به وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك ایران رسیده كه برخی ازآنها در رسانه ها منتشر شده است. فقط ازسه فدراسیون بین المللی قایقرانی بیش از 9 نامه ارسال شده است. از وزارت ورزش می خواهم همه آنها را منتشر كند تا افكار عمومی در جریان مسائل قرار گیرد. من از وزیر ورزش می خواهم كه اگر مرا قابل می داند در یك برنامه زنده تلویزیونی مناظره كنیم.

وی خاطرنشان كرد: در چند ماه گذشته ادبیاتی در موضوع تغییرات فدراسیون ها به كار رفته است كه شایسته افرادی مثل معاون وزیر نیست. ما نباید اجازه ورود این ادبیات را به عرصه ورزش بدهیم. هنوز هم ورزش پاك تر از بسیاری از عرصه های دیگر است كه من از آنها اطلاع دارم.

رییس سابق فدراسیون قایقرانی گفت: امیدوارم آنها كه خصوصی می گویند اشتباه كرده اند در مقابل افكار عمومی هم این اشتباه را بپذیرندتا عزیزتر شوند. من براساس وظیفه خود نامه ای به فدراسیون بین المللی كانوئینگ ارسال كرده و ورزشكاران ایران را برای حضور در المپیك معرفی كردم. اگر دیگران بی تدبیری كردند من پاسخ آنها را با عقل و درایت می دهم. برای كسب این سهمیه ها ورزشكاران تلاش زیادی كرده وهزینه زیادی نیز صرف شده است ومن نمی توانم به آنها توجه نكنم.

وی گفت:در 50روز گذشته به دلیل در پیش بودن المپیك سكوت كرده بودم اما تا پای جان برای حفظ آبرو می مانم. زمانی كه وزیر ورزش مسائلی درباره تخلفات من مطرح كرد گفتم كه نگران آبروی من نباشند و هرچه می دانند در رسانه ها مطرح كنند. پس از بركناری من چندین نفر از بازرسی وزارت ورزش به فدراسیون رفتند و از عملكرد ما تحقیق كردند اما می دانند كه من حتی یك ریال هم از بودجه فدراسیون به عنوان حقوق یا پاداش نگرفته ام و حتی هزینه های سفرها و كارهایم برای فدراسیون را هم خودم پرداخت می كردم.

دنیامالی گفت: از وزیر و معاونانش علت بركناری ام را پرسیدم، اما هیچ پاسخی دریافت نكردم. الان این رااعلام می كنم كه خطر تعلیق كمیته ملی المپیك ایران نیز وجوددارد چون تكلیف برخی اعضای مجمع كمیته مثل من مشخص نیست. بعد ازالمپیك جنگ قدرتی دراین زمینه شكل می گیردكه امیدوارم دوستان كمك كنند تا مجامع جهانی بیش از این وارد مسائل ورزش كشور نشوند.

وی درباره جلسه اش با وزیر ورزش گفت:موضوع آن جلسه بازگشت من به فدراسیون بود. محمد عباسی در آن جلسه گفت كه ما تو را به عنوان رییس به فدراسیون های بین المللی معرفی می كنیم و در كنارت یك مدیر اجرایی هم منصوب می كنیم اما من گفتم كه به هیچ وجه حاضر به پذیرفتن مدیریت كاغذی نیستم.

دنیامالی افزود: وزیر پیشنهاد داد كه مجمع برگزار شود و من هم نامزد ریاست شوم اما من به چهار دلیل نپذیرفتم. یكی اینكه كمیته بین المللی المپیك اجازه برگزاری مجمع را نمی دهد. دوم اینكه هنوز ریاست من به پایان نرسیده است. سوم اینكه اگر من در این مجمع شركت كنم به معنای به رسمیت شناختن آن است و چهارم این كه مشخص است كه در این مجمع وزارت ورزش فرد مورد نظر خود را به پیروزی می رساند.

وی تاكیدكرد:متاسفانه وزارت ورزش فكرمی كندكه اگرمرا به فدراسیون بازگرداند آسمان به زمین می آید و مسئولان كم ارزش می شوند. من گفته بودم كه اگر نمی توانند با من كار كنند حاضر به استعفا هستم.اما بركناری برای فردی است كه در كارش مشكلی دارد نه من. متاسفانه درورزش ایران می خواهندآدم های بلندقد را بزنند و چنین رفتاری با محمدرضا یزدانی خرم در فدراسیون كشتی هم اتفاق افتاد.

رییس بركنارشده فدراسیون قایقرانی گفت: چاره ای ندارم كه این موضوع را تا پایان پیگیری كنم زیرا ماندن من در این راه نه تنها خلاف منافع ملی نیست بلكه عین منافع ملی است. اگر كسی ثابت كند كه كارهای من با منافع ملی تضاد دارد دیگر این راه را ادامه نمی دهم.

وی اظهار داشت: زمانی كه محمد دادكان از ریاست فدراسیون فوتبال بركنار شد ما سكوت كردیم و امروز تاوان آن را می دهیم. اگر امروز هم سكوت كنیم، همان راه اشتباه گذشته را ادامه داده ایم.

ورزشی**2024**1590





:: برچسب‌ها: پاییز , سبز , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: