روسیه بار دیگر بر آغاز مذاكرات میان طرف های مناقشه درسوریه تاكید كرد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل ازاطلاعیه دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه روسیه، دو طرف در این گفت و گوی تلفنی در خصوص جوانب كلیدی مساله سوریه به طور مفصل تبادل نظر كردند.

طرف روسی بر ضرورت توقف خشونت ها در سوریه وآغاز گفت و گوهای ملی با شركت تمام ساختارهای سیاسی این كشور تاكید كرد.

لاوروف موضع روسیه مبنی بر تشریك مساعی لازم برای اجرای طرح عنان به منظور حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه وتحقق مفاد قطعنامه های مربوطه شورای امنیت را مورد تاكید قرار داد.

'سعود ال فیصل' وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم طرف روسی را از نتایج اجلاس روزگذشته اجلاس وزیران خارجه اتحادیه عرب در دوحه در باره مساله سوریه مطلع كرد.

وزیر امور خارجه روسیه هم گفت كه مسكو به رویكردهای اتحادیه عرب در باره مسایل مهم منطقه ای احترام قائل ومعتقد است كه این سازمان قادر است با توجه عادلانه به دیدگاه های همه كشورهای عضو تصمیمات سنجیده و قابل اجرا اتخاذ كند.

وی یادآوری كرد كه روسیه در ماه دسامبر سال گذشته از توافق اتحادیه عرب برای استقرار ناظران عرب در سوریه حمایت كرد و درماه فوریه امسال هم در نشست مشترك وزیران روسیه واین اتحادیه، طرح شش ماده ای عنان مورد توجه قرار گرفت.

وزیران امور خارجه روسیه وعربستان سعودی برای ادامه تماس ها برای بحث در باره مساله سوریه توافق كردند.

دوطرف همچنین برعلاقمندی خود برای برگزاری دوردوم گفت وگوهای راهبردی میان روسیه وكشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس در مسكو تاكید كردند.

روسیه برخلاف كشورهای غربی به سركردگی آمریكا كه از مسایل سوریه برای مداخله درامور داخلی این كشور سوء استفاده می كنند، سعی دارد مسایل این كشور از طریق گفت و گوهای میان طرف های مناقشه واز راههای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیزامروز باتاكید بر لزوم آغاز مذاكرات در سوریه درخصوص اقدامات برای حل مسایل این كشور گفت: اقدامات برای حل مسایل سوریه به این ترتیب می باشد كه باید خشونت ها متوقف، مذاكرات آغاز و راهكارها جستجو شود واركان قانونی جامعه سیاسی آینده سوریه هم مشخص شود و پس از آن تغییرات اساسی صورت گیرد واین ترتیب نباید معكوس شود.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان كرد: درغیراین صورت درسوریه هرج و مرج رخ می دهد.

اروپام/2242**518/536





:: برچسب‌ها: درخت , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: